Saturday, March 1, 2008

Första lördagen denna månad

Är fest på folkets hus ikväll, grönwalls spelar visst. Vi skojade om att vi skulle åka dit men eftersom vi inte har barnvakt och är panka så går det inte så bra...Dessutom verkade vi ha olika anledningar att åka dit. Mange tänkte visst att det kunde väl vara roligt iofs att börja dansa igen, han har visst varit rätt duktig på det tro det eller ej. Medan jag hade glömt bort att det finns folk som dansar, hade mest tänkt supa till och träffat lite folk haha :-) Har nöjt mig med att blanda till en liten svag drink av apelsinsaft och vaniljvodka här hemma istället och prata med folk på nätet istället. Kan man bli mer patetisk? *garv*
Vad kan man mer säga? Vi har börjat måla påskbrev här. Dvs jag, joar kastar hellre kritorna på golvet. Innebär det att jag rätteligen kan äta upp hans godis som han kommer att få när han går påskkärring. Hmm får ringa min advokat. Om jag hade en.
Såg reprisen av det nya städprogrammet på fyran tidigare. De sista 10 minuterna var dock sändningen borta. Som vanligt. Tyckte synd om den stackarn, dels för att jag inte fattar hur man kan bo med så mkt grejer runt sig men också för att de tvingade honom att slänga så mkt. Jag är själv en samlare av allting, förr eller senare kan jag ju få nytta av grejerna. Men jag har ju en bunt uthus att lagra i. Lite läskigt när de tog labbprover på olika ställen och fann så mkt bakterier. Det räcker ju för att man ska få städnoja. Som om det inte räcker med saker att göra som inte hinns så ska man också städa var tredje (!!!!!) dag. Är det verkligen någon som gör det??
Det är svårt att släppa kontrollen över allt och inte stressa. Vill vara den perfekta mamman och flickvännen men ibland har jag ärligt talat lust att bara springa från alltihop. Men det kan man ju inte göra när man har barn.
Önskar att jag kunde ha ett städat hem, fin trädgård, nybakat bröd och väluppfostrad familj (haha). Men där kan jag ju stå och stånga huvudet i väggen hela dagen. Vet ju att det inte finns perfekta människor egentligen men jag har för höga krav på mig själv ibland. Och jag blir så förbannad på mig själv emellanåt för att jag aldrig kan tillåta mig själv att vara nöjd med det jag har och bara glädjas åt det. Människan är komplicerad antar jag. Girig...De sju dödssynderna ja. Det ligger nog något i dem kanske.
Slutsvamlat för idag. Har visst lite "måsten" att ta itu med.

No comments: