Monday, March 17, 2008

gammal tidning


Idag har jag varit duktig och dessutom ordnat så det blir ännu mer att göra än det var tänkt från början....Var i köksskafferiet som jag skulle byta hyllpapper i. Tömde översta hyllan så hela bordet är rätt fullt med blandad kompott nu. Det är spännande att riva i gammal papp och tidningar. Letade som besatt efter vilken årgång det var. Till slut såg jag att det var en aftonbladet från 1905 de haft längst in på väggarna i skåpet. Under all papp var väggen målad i mörkt brunt, nästan svart och det var en stilig list upptill. Så nu står jag i valet och kvalet om jag verkligen ska sätta upp hyllpapper eller försöka göra rent de gamla väggarna och låta dem komma fram, fast det blir väldigt mörkt. Men innan jag kan bestämma mig måste jag ta bort grejer och papp på alla hyllor istället för att ta en och en som jag tänkt från början. Helhetsintryck är ju viktigt!

Annars förbannar jag mest snön och är högt och lågt.

Har satt en deg som ska jäsa i kylen 24 timmar men det är ju inte klart till frukosten imorrn så jag får väl göra scones eller nåt också. Nej jag är inte överaktiv men måste hålla på med någonting.

Nää vet inte vad jag ska skriva. Tänkte fixa popcorn till csi.

2 comments:

Anna, Fair and True said...

Du är verkligen aktiv på bloggen nu för tiden!

De där gamla Aftonbladet kanske är värda lite pengar?!

gersgaarden said...

Ja det har blivit mkt skrivande ett tag, inga djupare ämnen dock...
Om det hade varit en hel tidning kunde et kanske varit värt en del men det är sida för sida och fulla med skräp och lim så det ser inte så vackert ut tyvärr :-(