Saturday, March 8, 2008

melodifestivalen pågår


Och jag kunde inte bry mig mindre. Tror det fortfarande är på uttagningsstadiet. Jaja som sagt, bryr mig inte men radion eller föräldrarna kommer nog skvallra om vad som händer varesig jag vill eller inte. Melodifestival och munsår går inte att komma undan. Har haft ont på läpparna ett tag nu och trodde det kanske var för förkylningen eller att jag skämt bort mig med lypsyl men det verkar vara små små blåsor eller sprickor så det kanske är munsår, vet inte. Tänkte skriva att jag inte bryr mig där heller men jag är inte alldeles apatisk om ni trodde det :-)

Sitter och smuttar på något gott och babyrosa :-) Baja Rosa tror jag det hette. Det är en gräddlikör med jordgubbssmak med tequila i. Känns som att äta smält jordgubbsglass med lite klös i.

Vi har grillat på verandan idag. I det tristaste väder man kan tänka sig. Regn och rusk. Precis som på midsommar.

Efter det kom två vänner på fika, trevligt :-)

Sen lagade jag min goda fisk.

Pappa skulle köra lite motorsåg medan vi tog en promenad. När vi kom tillbaka hade han fastnat med manges såg i en stam som delat sig. Mange tänkte hjälpa till så han gick bort med eddie mot huset. Just då fick trädet för sig att falla. Och dum som jag är skriker jag: Akta sågen!!!! istället för att skrika att de ska akta sig. De var iaf utom räckhåll men ändå. Akta sågen......Trodde svärdet skulle brytas eller nåt.

Imorrn ska vi.....Jaa vad ska vi göra? Det får vi väl se då det.

No comments: