Monday, March 3, 2008

symamamamamaskin

Yes har börjat med gardinerna nu. Två är fållade och de resterande tre är zickzackade och nålade och bara väntar på att bli sydda. Maskinen min är inte så förtjust i tyget tyvärr (det är rätt tjockt) och krånglar ibland. Men det ska nog gå bra hoppas jag. Skulle nog ta och investera i lite olika nålar till den. Mamma talade om att det fann jeansnål t.ex och det vore bra att ha eftersom jag måste sy upp nästan alla jeans. Så är det att vara liten och knappt nå upp till den högsta hyllan bland lösgodiset på affären...
Har röjt upp lite i mammas tvättstuga, sorterat vantar och stoppat undan lite saker så det ser lite mer städat ut. Imorrn ska vi åka ner till miljöstation med lite blandat skräp. Och eftersom det är jag som säger att det är skräp så är det verkligen så.Kan inte hitta på någon återanvändning av gamla vattenskadade skor, trasiga vantar utan make, gamla elledningar, gammal dammsugare, utslitna stötdämpare och andra bildelar. Tänk om vi skulle fixa till släpkärran och besikta den. Så mkt skrot vi kunde köra då. Har hur mycket gamla flaskor som helst och två (!!) trasiga toalettstolar i umbur t.ex... Traktorkärran skulle också behöva en liten ansiktslyftning, vill gärna få bort allt gammalt hö på skullen. Tar onödig plats och det är en brandfara i sig..
Mina plantor tar sig rätt bra. Har planterat om Riddarsporrar och Basilika i dagarna. Gulligt när joar dessutom lär sig namnen på blommorna. Han vill ju gärna vara med och vattna, peta eller bara stå i soffan och peka och öva namnen. Min lilla trädgårdsmästare :-)
Nu kanske jag ska ta och krypa till sängs och se vad jag drömmer för skumt. Inatt drömde jag att vi var i sysslebäck och skulle se fotboll och joars faster var domare där med visselpipa och allt! (Hej Emma *vinkar*)

1 comment:

Emma said...

hehe jaså har jag blivit domare i fotboll =) hihi... *vinkar tillbaka*