Friday, March 7, 2008

timber!!!

Det har börjat bli lite fart på Mange nu, så han har tagit ner lite fler träd här vid mammas brunnar. Så vi har sorterat i skräp, ved och pinnar till skyggarn. Dessvärre är jag liiiite sur fortfarande för att han hade sönder min sekatör idag....Får se om den går att laga annars står jag här utan sekatör och har inte råd att skaffa någon ny just nu. Mammas är alldeles för hård att klippa med och mormors är lite för kort och känns lite skör. Älskar ju min egen som jag vet hur den funkar med olika grenar :-( Tar jag i för mycket nu?? Skulle ju kunna hålla minnestal över den så mkt kul som vi har haft med alla träd och buskar.
Har försökt städa upp lite men det är svårt när joar är med. Som att kratta löv i en storm ungefär...Hmm nu kom jag på att jag har en tvätt att hänga...Jaja lätt att glömma ibland.
Pappa kom hem för ett par timmar sen och joar var överförjust. Följde honom i hälarna och ville att de skulle grilla korv ute igen så det blir väl det imorrn kanske.
Imorrn får jag nog besök av två kompisar, tror jag iaf, det vet man aldrig :-) Skulle behöva iväg på besök till någon snart och se om joars avoghet mot att åka hemifrån har lugnat sig lite. Han var bättre igår på kladdis iaf, ville bara åka hem i början, sen lekte han för fullt och hade så roligt så.
Var en sväng till ica idag också, joar gillar ju affärer så...Hade jag mkt pengar kunde jag åka dit varje dag bara för att se honom ha kul. Eller, nej förresten...Det är inte så skoj att inte hinna se vad man ska handla eftersom busungen springer iväg, plockar frukt, öppnar frysdisken, tjuvsmakar av lösgodiset, leker med trådrullar, river ner löpsedlar, plockar med fröpåsar....Vet inte om det är vi som har en ovanligt livlig unge eller om alla är så. En del går så snällt bredvid sina mammors vagnar men inte vår.
Åkte lite spark förut och bobo var fastspänd med sele. Han tyckte det var kul en stund men sen ville han hellre gå.
Nej nu får jag väl gå och ta hand om tvätten innan den möglar eller nåt.
Natti

No comments: