Thursday, March 13, 2008

Fullt ös medvetslös

Ok kanske inte så farligt men det går i ett med grejer just nu. Imorse bakade jag frukostbullar, eller gräddade iaf, själva bullarna har stått i kylen sen gårdagen. Sen bar det iväg till kladdis. Joar säger som vanligt "barn,nej" för han vill inte träffa andra tydligen men när han fick se de små tvillingarna blev han glad och sa att han ville leka med småbebisarna. Så han kittlade dem lite och gosade med dem sen skulle han leka med leksakerna istället. Efter det åkte vi till konsum och där träffade bobo en gammal kladdiskamrat. Först ville han inte säga hej men sen var de i ingången båda två och tittade på varann lite. Gossen ska bli storebror i slutet av maj. Inte min utan den andre gossen alltså.
När vi kom hem fick lilleman lägga sig och sova middag. Passade på att slänga i en maskin tvätt. Så halkade jag iväg till stallet för att hämta plåten och lite mer sålådor. Passade på att kika in lite i de andra uthusen. Jösses så mkt det finns att slänga...Vet inte vart man ska börja, har alldeles för många projekt som jag helst vill göra samtidigt. Mina rabatter har börjat komma fram mer och mer. Kikade efter blåsippeknoppar men det är väl kanske lite tidigt. Bofinken har kommit, det är ju iaf ett vårtecken! Längtar efter att mina krokusar, svarta och röda tulpaner, pingstliljor och påskliljor ska blomma!
Planterade om 22 paprikaplantor och började omplantera nejlikor. Ringde till Stjerneskolan och bad om mina gamla betyg så de skulle skicka dem. Blir nog ingen rolig syn men då vet man vad man har att eventuellt ta igen....
Försöker hitta skivorna till körkortsteorin på datorn men vet inte vart de tagit vägen...Har ju haft dem här men så vips är de borta :-(
Började skriva en jobbansökan men mange var så snäll (!?!) och skulle ordna så jag skulle skriva på word istället för wordpad och nu är det också borta. Tänk om folk kunde låta bli att vara snälla när det inte behövs! Får väl skriva om det imorgon.
Käkade pannbiff med svampsås och potatis till middag. Mums!
Passade på att sopa sovrummet och byta sängkläder medan mange och joar o EB tog en promenad. Sen blev vi lite osams eller så var det bara jag som var förbannad. Bakade grahamsfranska med honung och pomerans. Och medan de stektes så fick joar tvätta sig. Som vanligt tyckte han inte att det var så skoj men det gick rätt bra ändå.
Nu sover han iaf.
Ska snart göra mange sällskap vid tevespelet som omväxling. Det finns faktist ett spel jag gillar: Sims 2. Man får ju göra sin egen gubbe, klä den och ge den ett namn. Prata med andra simmar och se till att äta, sova, duscha, ha kul och göra karriär osv...Som ett dockskåp fast på tvn....Men jag blir lite knäpp av det ibland när jag spelat för mkt. Använder såna fraser och meningar som syns på spelet...
Nepp nu lämnar jag bloggen för idag.

2 comments:

Emma said...

Ska du söka jobb? :)

gersgaarden said...

Ja jag tänkte söka ett städvik på skolan i sommar :-)