Monday, March 24, 2008

Börjar väl med gårdagens rapport ifall ngn skulle bry sig...
Jag och bobo låg och drog oss någon timme i sängen medan mange fick skjuts av markus upp till fritidsgården. Under förmiddagen var vi till gammelmormor, moster skulle tina en prinsesstårta i micron men det gick lite snett så det blev varm tårta men marsipan som smält ner runt kanterna. Men det smakade inte så illa som det kanske lät, bara ovant med varm tårta :-) Sen gick jag, bobo, mamma och moster på en promenad på gärdet. Joar stuffar runt på isen och säger "ishockey" hehe. Lagade till spaghetti med baconsås och åt utan hejd men sparade en jätteportion att värma på kvällen också ;-) Sen dök jillskog upp och vi drack kaffe/te innan vi tog en långpromenad och snackade skit medan joar sov så sött i vagnen. När vi sen skulle hämta mange så krånglade bilen, det där med nyckeln....Vi åkte tydligen hela vägen till Ambjörby på startmotorn....Det lät konstigt, hade ingen blinkers eller fläkt. Nyckeln går tydligen inte riktigt bra utan måste vickas på för att det ska fungera bra...Och jag som önskade mig körkort när vi skulle åka för att kunna ta mig ut själv någongång. Men jag hatar krångliga bilar. Pappa hade kommit hem när vi svängde ner hemma så joar blev jätteglad förstås!
När bobo lagt sig höll jag på att somna med min deckare men markus dök upp så vi tittade en asrolig film. "Titta vi flyger" okej jag vet att den är gammal men jag har inte sett den förut, inte ofta en film får mig att skratta högt! Var trött när jag sen lade mig men orkade inte somna. Joar vaknade hela tiden och skulle ligga hos mig och det var svårt att lägga undan honom utan att han vaknade till igen. När jag höll på att somna tyckte jag att mitt täcke lät....Nej inga röster i mitt täcke, så långt in i galenskap har jag inte gått ännu men det prasslade tyckte jag. Inbillade mig möss och skalbaggar...Efter två timmars oönskad vakenhet somnade jag äntligen!

Och idag då? Mitt humör åker en jäkla berg och dalbana så jag retar nog mina närmaste till vanvett snart..Ibland vill jag bara springa lååångt härifrån. Det är trassel till höger och vänster och jag vet inte vilken tråd jag ska börja lirka med först.
Mamma tog med sig bobo ut på fm medan jag och mange sågade ved. Dvs mange sågade och jag höll i och blundade för att inte få flisor i ögonen. När joar sen somnat rallade jag hem 4 stora skottkärror med ved som ska klyvas. Luktade motorsåg så gott efter det :-) Ja jag kanske är konstig men det luktar gott i min näsa iaf. Åt lammstek med potatisgratäng och gräddsås till middag. Tagit den vanliga promenaden. Pappa och Mange åkte en runda med saabskrället som tydligen skötte sig bra, förutom att drivknuten låter då...Lilleman sover sött nu och jag har mailat iväg jobbansökan. Fan måste hitta på något snart, klättrar stundom på väggarna här...Nej nu struntar jag i det här och läser en bok istället.

2 comments:

Anna, Fair and True said...

Vad söker du för jobb?

gersgaarden said...

ett städvikariat på folkhögskolan under sommaren