Monday, March 10, 2008

nya csiavsnitt ikväll!

Csi Las vegas börjar ikväll igen! Skoj! Gillar att se både las vegas, newyork och miami men vilken är bäst??? Alla har sin charm.
Har det hänt något sen sist då? Nja...Få se nu, igår var jag hemma i gersgarn och städade hallen och toaletten. Får nöja mig utan våttorkning än så länge, tills vattnet tinar. Så putsade jag dörrfönstret och en spegel. Efter maten drog jag med mig Magnus bort för att flytta undan lite tyngre saker som lp-skivor tex. Fattar inte att en ölback med skivor väger så förbannat när bara en inte väger ett dugg. Vi kånkade ner en tevemöbel till köket och jag fann en fin röd matta att ha i tevehörnan. Provade att sätta in ett element i salen några timmar för att se hur varmt det blev. 6,9... Joar hade inte märkt att vi var borta, han hade fullt upp med att studera en mus vid fågelbordet :-) Började med en deckare igår Dödens kemi tror jag den heter av simon beckett. Den är jättebra och svår att lägga ifrån sig så jag har läst över halva redan. Sällan jag läser så snabbt nuförtiden.
Idag har jag varit hem och hämtat lite disk, dvs sånt som har stått framme och i såna skåp som mössen har hittat. Skönt att kunna göra undan så mkt som möjligt redan innan det börjar bli dags att flytta. Joars stora pulka är suverän att lasta och dra omkring grejer på :-D Putsade ett par köksfönster också. Längtar efter att hänga upp gardinerna som nu är färdigsydda!
Det börjar komma lite fåglar ute på gärdena nu. 4 kanadagäss och 5 sångsvanar hade vi på förmiddagen. Tänk så stora svanarna är....Undrar om de är goda också? Lär ju vara mkt mat på dem iaf.
Känns som om det är dags att leta rätt på påskpynt och så nu. Och några kläder som joar kan ha när han ska vara påskkärring. Sminka sig tycker han ju om redan så ;-) Kommer bli världens sötaste påskkärring!
Måste försöka slänga ihop någon kaka imorrn förmiddag. Joars farfar kommer och hälsar på och vi har ätit upp alla bullar, flarn och kärleksmums i helgen...Blev förskräckt när jag skulle ta ett flarn idag och fann två stycken kvar på botten. Jag hade hunnit smaka två innan. Mamma erkände sig skyldig till det efter att jag hade anklagat mange...
Nej nu ska jag strax ta och slänga mig i duschen innan klockan blir för mkt

1 comment:

Fröken Höst said...

Själv gillar jag CSI Miami bäst. Svårt att bli mörkrädd med då klara färger. LasVegas är läskigast.
Började läsa en bra deckare i dag. Jag kan rekomendera Peter Robinson, är inne på min sjätte bok av honom nu.