Wednesday, March 19, 2008


Passar på att blogga lite i reklampauserna under "rent hus", sen är det ju greys också så det blir inte mkt tid att sitta vid datorn ikväll...

Har hängt upp påskgardiner i köket och limmat två tuppar som joar tappade i golvet imorse. Stekte falukorv och stuvade makaroner så maten var nästan klar när joar vaknade. Tinade upp en tigerkaka som legat i frysen ett tag eftersom det skulle komma besök efter 14.00 idag. Vi väntade och väntade och när klocka var runt 16.00 dök han upp och fick sig kaffe med dopp (lät det kärringaktigt?) Joar är så glad i honom och tassade runt och såg busig ut mest hela tiden. Emellan varven var han in i vardagsrummet och hängde i fåtöljen, det är en sån som går att tippa ryggstödet på så det är ju jätteskoj!

Efter kaffet gick vi ut och joar tittade på hans nya bil innan vi pulkade bort till trädgården för att höra vad han hade att säga om det trädet. Efter mkt funderingar och inspekterande av röta kunda han säga att det var bättre att vi tog ner hela trädet än bara den del som är på väg att ge sig. Har väl egentligen vetat det länge men det är sorgset att ta ner det stora vackra trädet. Men det är väl bättre att det tas ner innan det faller ner på någon...Ska ta några kvistar av finnskogens druva (vinbär) och se om det går att få rötter på dem ifall busken skulle bli skadad för den risken finns...Så vi får se på långfredagen för då är det dags.....

Efter allt detta åkte vi in till konsum där joar visade sig från sin sämsta bortskämda sida....

4 comments:

Anonymous said...

Hej !

Finns det någon möjlighet att få köpa en eller ett par sticklingar av din buske Finnskogens druva ?
Skulle bli mycket tacksam.

Mvh Karina

gersgaarden said...

Hej! jag har flyttat runt mina buskar lite i trädgården så just nu vet jag inte riktigt vilken av buskarna som är just den men det lär jag märka när bären kommer om du fortfarande skulle vara intresserad av sticklingar då?

Anonymous said...

Ja, jag är fortfarande intresserad. Inväntar mognad av bären. Maila gärna mig när du är redo.

bidrottningen@yahoo.se

Anonymous said...

Hej igen !

Nu har jag fått tag i busken innan bären mognade :-)

Tack ändå, uppskattar att du ville hjälpa mej.