Friday, March 14, 2008

mera saft


Idag har vi gjort mera saft! Men den här gången på blodapelsin och clementin. Blev supergott, och vilken fin färg! Mamma har bakat två sockerkakor och jag har planterat om resten av nejlikorna, blev rätt många plantor....Sen har vi fixat påskris, ett till verandan och ett till köket. Blev jättefint och vi har faktist köpt nya fjädrar i år. :-)

Maten idag fick bli enkel och bestod av våfflor.

Åkte upp till Ica och handlade åt mormor och pantade en massa flaskor.

Sen knallade vi över till grannen med present till det lilla underverket! Bobo fick också presenter, försenad julklapp var det. :-) Joar ville åka hem som vanligt men lugnade sig lite och tittade på en skoter och lite lastbilar. Senare vågade han faktist krypa upp i soffan när jag hade lillbebis i knäet och kittlade honom lite på fötterna och klappade honom försiktigt. Men när lillbebis skrek blev han så förskräckt att han höll på att kasta sig ur soffan och sa "otäck bebis". Haha, det ska nog gå bra när de vänjer sig med varandra. Vilken liten sötnos, om jag känner mig bebissjuka kan jag ju alltid gå dit och snosa på honom :-)

Eddie har blivit en riktig tjyvhund på senare år. Han stal nyss en sockerkaksskiva från bordet när mamma var ute ur rummet och sen tog han knäckebröd i köket som joar glömt på golvet....

No comments: