Friday, March 28, 2008

Lååång dag

Äntligen har lillegubban somnat så man får tid till att sitta en stund. Han har varit rätt intensiv på em, men det kan bero på att han inte sov så länge på fm och var trött. Brukar bli väldigt tvinnig och intensiv då.
På fm var vi till Torsby en sväng, handlade hem lite mat och bobo fick en bok på bokrean som han blev glad över! Sen kikade vi lite i skyltfönster och jag var inne på parfymaffären och provade lite dofter. Efter det blev det pizzerian till joars stora glädje. Han fick en egen barnpizza idag och åt nästan upp halva. Sista stoppet innan hemresan blev toria eftersom vi köper icas blöjor. Bobo skulle åka i brandbilen som finns där men den här gången var det lite läskigt så det varade bara några sekunder innan han ville ner igen. Sen tog vi den fina vägen hem, joars sovväg så han sov en stund.
Hemma höll mamma på att vispa ihop en omelett att äta innan hennes avresa. När hon åkt tog vi oss kaffe och skulle börja se på en film "heartbreak kid" tror jag den heter, med Ben Stiller iaf. Bobo var inte intresserad av att sitta still och leka med något under tiden så det blev en del stopp och vi tog en promenad mitt i alltihop. Byggde ett par små snögubbar och grävde med grävmaskinen. Lagade en liten kycklinggryta till kvällsmat. Försökte se klart filmen men joar var som sagt trött och överallt så det blir att se klart den en annan gång. Har städat upp i vardagsrummet nyss och ska snygga till i köket sen, mange lovade att han skulle ta disken imorgon.
Annars då? Jodå förutom tröttheten och allt så är det väl okej antar jag. Men piggnar jag inte till snart så får jag väl masa mig iväg till doktorn och kolla så jag inte har blodbrist eller så. Gillar inte att springa till läkare i onödan men såhär trött ska man väl inte vara? Eller det kanske är så att vara småbarnsförälder??? Jaja nu ska jag dra på mig en varm tröja och fixa till köket innan jag stupar och somnar på första bästa möbel....
Natti

3 comments:

Anna, Fair and True said...

Du kanske har B12-brist, då brukar man vara ständigt trött. Ät mer broccoli och spenat!

gersgaarden said...

Tur att jag älskar båda delarna, men mange är så otroligt kräsen särskilt på grönt så då får det bli skilda rätter för oss ;.) Men det är iofs inget ovanligt...

Anna, Fair and True said...

Så han är snart 30 år och har fortfarande problem med grönsakerna! *skakar på huvudet och suckar*