Wednesday, March 12, 2008

plantor överallt

Tycker det känns som om jag ska drunkna i småplantor snart och ändå har inte sått en bråkdel av det som ska sås...Har planterat om lammöron och oregano idag. Oreganon blev jag så illa tvungen att ta hand om idag eftersom jag lyckades välta sålådan så allt ramlade ut huller om buller. Hade joar på armen så jag kunde inte få tag på lådan innan den ramlade. Imorrn tänkte jag försöka plantera om paprikorna men måste ut i stallet och rota efter en gammal plåt att ställa alla småkrukor på.
Vad gjorde vi igår...? Joars farfar var på besök på fm och joar var inte så värst blyg. På em var vi till bibblan.
Glömde ju skriva det i måndags, när vi kom tillbaks från ica och skulle hämta posten satt vår brevlåda väldigt konstigt, det verkade som om någon kört på den. Efter en stund ringde vår närmsta granne och berättade vad som hänt. Postbilen hade tydligen fått lite glid på bilen och nästan åkt ner i slänten (huga!) men det hade visst tagit stopp mot vår stolpe tror jag så hon hade gått till bondgården efter traktorhjälp så posten blev uppdragen igen...Farligt att köra posten. :-)
Idag hade vi tänkt hälsa på grannen på fm men våra tider passade inte ihop så vi tänkte kika in när vi kom hem från hagfors men då hade klockan blivit nästan läggdags för bobo så det sket sig igen. Hoppas på fredag istället :-) Nåja i hagfors kollade vi på färg och vinylmatta och fick med oss lite färgkartor hem. Sen gick vi i affärer litegrann. Köpte present till den nyaste ljusnäsingen och sen var vi till fasaden där jag fann en servis i grönt glas som jag redan har delar av. Har egentligen nog med koppar men det var 50 kronor förr allt så...Visste inte att det fanns tillhörande assietter och tallrikar. Kan man ju ha om man fixar en fin lunch någon gång. *garv* Tog ett varv på domus innan vi åkte hemöver. Skulle haft mer blodapelsin, fann et saftrecept som verkade gott men vi hade för lite frukt hemma :-( Konstigt nog hade de inga blodapelsiner där men på vårat lilla konsum finns det....
Imorrn ska vi till kladdis på fm.
Nu får det räcka.

No comments: