Saturday, March 15, 2008

matklubben...

Mamma har funnit ett ställe på nätet som hon blivit medlem i. Och nu har jag också trillat dit. Matklubben.se Man kan finna goda recept där och dessutom lägga in sina egna och sen kan man se vilka som har sparat dem på sin sida. Har hitills bara lagt in 3 recept men det ska bli flera. De har över 18100 recept så bli medlemmar där och hitta mkt gott!!
Lilleman har somnat, var trött ikväll. Hoppas inte är på väg att bli sjuk eller nåt igen bara....Eller om han blev sleten av vår promenad i eftermiddags. Vi tog en rätt lång tur ute på gärdena bland kodyngan. Så det blev till att tvätta overall och vantar när vi kom hem. Var inne i traktorskjulet en sväng och kikade men joar ville inte vara därinne :-(
När joar tog sin förmiddagslur var jag ute och tog videkissar. Och pyntade lite i gersgården. Inspekterade skafferiet i köket, översta hyllan är ju särskilt kul eftersom jag inte rotar däruppe så mkt. Där förvarar jag mest vassa saker, godis och medicin. Pappen som sitter runt väggarna därinne har blivit så dålig och släppt här och där så jag ska försöka klä om därinne när jag ändå ska städa ur. Tog en funderare på var jag skulle få tag på lämplig hyllpapp tills jag kom på att det finns gamla tapetrullar i källarstugga. De blir nog bra att sätta upp, ska väl tåla lite. :-)

Näpp nu ska jag fortsätta skriva in några recept!

No comments: