Wednesday, March 5, 2008

snön faller

Var ute och åkte spark på landsvägen tidigare ikväll. Det snöade så fint i skenet av gatlyktorna så det var nästan som i en romantisk film eller nåt...Hmm märks inte alls att jag sett för mkt Bridget Jones filmer de senaste dagarna va? Fint var det iaf och sparken gick bra. Tog nämligen sparken till grannen. Träffade lille söte Samuel och fick mig ett par koppar kaffe. Kul sen när vi kan umgås allihop igen utan att oroa sig för lillgubbens hälsa.
Vår lillgubbes hälsa är på topp just nu, men han har mundiarrè :-) Babblar hela dagarna och härjar omkring med allt. Var till ica idag och köpte pizza åt honom i hopp om att han kanske skulle tycka om den och inte tjata om att åka till pizzerian flera gånger om dagen...Han åt medan jag var på besök och det blev ungefär halva pizzan men en del fyllning spottade han visst ut. Han har sånt bordsskick...Spottar nedanför sin stol...
Mange har kört lite med motorsågen och jag har kvistat sly medan bobo sov middag. Mamma har varit i bagarstugga på friskvårdskurs och kom hem med gott tunnbröd :-)
Imorrn blir det väl kladdis och sen får vi väl se vad vi kan göra. Till helgen kommer nog pappa hem, han skulle visst passa på eftersom han jobbar påsk. Han har äntligen skaffat sig ett riktigt arbete igen. Taskigt att säga så kanske men jag förstår inte varför det skulle vara sämre att vara anställd än egen företagare. Då får man åtminstone en fast lön och slipper ligga ute själv med pengar. Han har tagit upp kyrkeriet igen. Alltså inte präst utan kantor/körledare nere i Slöinge som ligger....nja..är det skåne eller halland tro? Geografi är jag lika dum på som matematik tror jag. Ska försöka träffa en kompis i helgen om hon har tid och lämna tillbaka ett par filmer som är hennes.
Nu måste jag slänga med ett litet låttips som jag sitter och lyssnar på och den är så fin :-)
Guns n roses med November rain
Kramar

No comments: