Thursday, March 20, 2008

ännu äldre tidningssida

Sleten...Sovit dåligt inatt. Hade svårt att somna. Vaknade först vid halv två för att joar var vaken men somnade om. Sen vaknade han vid femtiden och ville gå ner sne började eddie skälla över något. Joar somnade om och så småning om jag också men hann inte sova så länge för halv sex var det dags att vakna på riktigt och starta teven. Brukar göra det på morgonen, man får ligga och halvsova en stund till då medan joar kollar på barnteve. :-)
Förmiddagen kändes väldigt lång...Var hemma och rev ner mer papp i köksskåpet och fann en tidningssida från 1897. Vågade inte dra loss den så det får bli tapetrulle över alltihop så det sparas för framtiden. Vem vet, om 200 år kanske ngn hittar det och då är det verkligen gammalt!!!
Åt lite spaghetti med köttfärssås, har inte haft ngn större aptit under dagen. Hungrig ja men orkar inte äta som jag brukar. Men det går nog över till på söndag för då ska vi äta pasta med baconsås. Mange har tvspelslan med ungarna på fritids då. Boooring om ni frågar mig men kul för dem.
Har varit till Likenäs på em och hämtat ut mediciner och shoppat hem lite mat. Det var trångt och jäkligt därinne. Smala gångar, mkt folk.
Tog en kvällspromenad med en väninna och joar, var väl ute en timme kanske och gick och snackade skit rent allmänt. :-)
Imorrn var det ju tänkt att J skulle komma och såga men han ringde imorse och talade om att han högg sig i tummen igår kväll när han högg ved och har motorsågsförbud en vecka...Så gammellönnen får stå ett tag till och jag behöver inte springa benen av mig för att ta sticklingar så fort som möjligt.
Nu ska jag bara ta det lugnt en stund vid teven eller så. Har ägglossning= ONT!!
natti bloggen

No comments: