Thursday, February 28, 2008

vinbärsbuskar

Idag har jag varit riktigt duktig om jag får skryta lite, skyller på mitt stjärntecken där. Mer om det en annan gång. Jag var ute med min sekatör mitt på dagen (troligen min käraste ägodel) och tog bort ett par häggslyn. Hamnade vid vinbärsbuskarna som stått orörda i några år och sett allmänt trista ut. Ramarna runt har fallit ihop och det har inte rensats ut några grenar på många år. Så jag gick över alla fem och tog bort dödved och gamla kvistar och sparade de som såg fina ut och hade nya knoppar. En buske var jag tvungen att ta bort allt på så det står en tom ram där nu. Får se om det kommer nya skott eller om det blir till att gräva upp den murkna stubben. Får väl försöka med lite avläggare annars så det blir flera buskar. Så nu ligger det ris överallt som jag ska slänga på den årliga majbrasan som vi samlar ihop varje år. Ska försöka snickra ihop nya ramar till alla buskar någongång till våren när tjälen gått ur backen, ser snyggare ut och det är bra mkt lättare att plocka när man inte behöver krypa på marken, det gör man nog som det iallafall så....

Kikade över till mormor med tårta som vi smaskade i oss och tog en promenad efter det. Äntligen fick joar sitt hår tvättat, han avskyr ju att tvätta sig just nu och särskilt håret men det gick ganska bra förutom när det rann ner lite vatten i ögonen. Han som älskade att duscha förut, vi vågade inte ens säga ordet högt eftersom han rusade in i badrummet och skulle in i duschen.

Här kommer lite horoskop som var roliga som jag fann på en blogg när jag surfade runt. Jag är lejon, vad är ni? Haha ta det inte på fel sätt nu...Det är rätt elakt så är ni känsliga ska ni inte läsa...

Vattumannen (21/1-18/2 Du är uppfinningsrik och du lutar åt proggressivitet, du ljuger mkt och ofta, du upprepar samma misstag gång på gång eftersom du är korkad. Alla tycker du är ett jävla svin.

Fiskarna 19/2- 20/3 Du är en pionjär och tycker att de flesta människor är skithuvuden. Du är snabb att ge igen, otålig och full av goda råd. Det enda du gör att göra de du möter förbannade. Du är snarstucken.

Väduren 21/3- 20/4 Du har en livlig fantasi och tror ofta att du är förföljd av säpo eller pro. Du har lite inflytande på dina vänner och folk avskyr dig för att du skryter över den lilla makt du har. Du saknar självförtroende och du är en allmän nolla.

Oxen 21/4- 21/5 Du är praktisk och ihärdig. Du äger stor beslutsamhet och jobbar som fan. De flesta tycker du är envis och tjurskallig. Du är bara en jävla kommunist.

Tvillingarna 22/5-21/6 Du är intelligent och snabbtänkt. Folk gillar dig för att du är bisexuell. Du tenderar att vänta dig för mycket tillbaka i förhållande till vad du ger. Det innebär att du är en snål jävel. Tvillingar är ökända för incest.

Kräftan 22/6- 22/7 Du är en sympatisk och förstående när det gäller andras problem, vilket gör dig till en lättlurad sate. Du skjuter alltid upp allting. Det är därför du alltid kommer gå på a kassa och tära på samhället. Alla som sitter i fängelse är kräftor.

Lejonet 23/7-23/8 Du ser dig själv som en född ledare. Andra ser dig som en idiot. De flesta lejon är bråkmakare. Du är fåfäng och tål inte kritik. Din arrogans är direkt vedervärdig. Lejon är tjuvaktiga slynor och får mer ut av onani än av sex.

Jungfrun 24/8-22/9 Du är den logiska typen och hatar oordning. Din pedantiska attityd gör dina vänner och arbetskamrater fysiskt sjuka. Du är kall och okänslig och somnar ofta när du knullar. Jungfrur blir bra busschaufförer och hallickar.

Vågen 23/9-23/10 Du är den artistiska typen och har svårt att hantera verkligheten. Är du man är du högst sannolikt bög. Dina chanser till bra anställning och hög lön är lika med noll. De flesta kvinnliga vågar är horor. Alla vågar dör av könssjukdomar.

Skorpionen 24/10- 22/11 Du är värst av alla. Du är slipad i affärer och helt opålitlig. Du kommer att klättra till toppen av karriärsstegen pga din totala brist på etik och moral. Du är den pergekta skitstöveln. De flesta skorpioner blir mördade.

Skytten 23/11- 21/12 Du är optimistisk och entusiastisk. Du har en vårdslös vana att alltid lita till turen eftersom du är fullkomligt talanglös. Majoriteten av fyllon är skyttar. Du är en värdelös skit.

Stenbocken 22/12-20/1 Du är konservativ och rädd för att ta risker. Du är kort sagt en feg fjolla.Ingen stenbock har nånsin betytt något. Du borde ta livet av dig.



Efter sex:

Vattumannen:Igen, fast nu utan kläder!
Fiskarna: Vad var ditt namn nu igen?
Väduren: Igen!
Oxen: Mat...
Tvillingarna: Var är fjärrkontrollen?
Kräftan: När ska vi gifta oss?
Lejonet: Var jag inte fantastisk?
Jungfrun:Upp med dig, lakanen ska bytas!
Vågen: Jag gillar det vi gjorde om du också gjorde det!
Skorpionen: Vänta lite, ska leta rätt på nyckeln och öppna dina handklovar
Skytten: Vi rings!
Stenbocken: Har du visitkort?


Som sagt ta det inte på allvar, rätt elakt va? :D



1 comment:

Fröken Höst said...

Jaha en feg fjolla alltså. Var hittade du det där det var ju kul. Jag kan väl hålla med om de andra stjärntecknen men Stenbocken är så mycket mer än feg och konservativ (haha).