Saturday, February 23, 2008

Kakjävlar

Alltså inte några kakor här hemma men så fort jag ska skriva ett nytt inlägg här dyker det upp en sida där det står att mina cookies is disabled eller något sånt. Det funkar ju ändå men jag retar mig lite på det...Och nu har jag tydligen tappat kontakten med anslutningen igen. Loggas ut och in på msn som en sån där liten fågel i ett gökur fats inte en gång i timmen utan var tionde minut kanske.
Har varit vackert väder idag också. Soligt och det känns som om vår. Om man blundar för all snö som ligger kvar. :-) Var till "kabom" (konsum på joarspråk) på förmiddagen. Joar började springa efter en man och säga gammal gubbe, gammal gubbe några gånger. Det är alltså nu de börjar komma i den åldern då man kan börja skämmas lite....Tog ut 9000 på rastning för att se om det hjälpte att byta tändstift, fördelarlock och rotor. Bilen gick så fint i början. Ända tills mange påpekade det högt. Då stannade mellan macken och korsningen men gick igång rätt snabbt iallafall. Men jag litar inte på den bilen för fem öre.
Jag och en kompis tog en långpromenad i det fina vädret och det var också väldigt halkigt. Vännen ramlade i snön hela tiden, men jag fick mig ett gott skratt iallafall. Sorry om det inte blev så mkt seriöst diskuterande men skoj var det och det tackar jag för. :-)
Nu har det gått att tvätta en maskin tvätt utan att det blivit översvämning. Jippie något går åt rätt håll iaf.
Grannen min ringde, kul att höras, ska bli ännu roligare när vi kan träffas men det dröjer nog ett tag till tyvärr...
Teven har lagt av igen, eller det är mottagaren till parabolen som gör att vi inte kan se något när det regnar eller snöar. Så vi är utan tv lite då och då. Föräldrarna hann iaf se melodifestivalen innan mörkret föll över televisionen.
Internet har blivit lite tråkigt just nu tycker jag. Det brukar finnas mycket men jag har tappat intresset men det är nog bara tillfälligt. Jag försöker blogga och så iaf så ni har något att läsa. Vilka är ni förresten? Som läser här? Ser ju att besöksloggen rör sig :-)

1 comment:

Emma said...

Jag... :D *räcker upp handen*