Tuesday, February 26, 2008

vetebullar och avloppsstopp

Ni är säkert trötta på att höra om avloppet vid det här laget men man kan bli galen för mindre. Hade slamtömmarn här i fredags och tömde brunnarna men det verkar som det är stopp nånstans för nu läcker skvallerröret bredvid trappen...Så han får komma tillbaka imorgon och spola rören lite. Haha han måste vara trött på oss nu. Joar är jätteglad att det ska komma en gubbe och titta på "bullerjakob". Det är ljudet i avloppen, bubblet som vi kallar för det...Imorrn kommer bobos faster på besök och har med sig sin lilla guddotter som är lite mer än ett år tror jag. Ska bli sköj!
Bakade bullar i förmiddags, alltid bra att ha i frysen även om de går åt rätt snabbt.

Igår träffade jag grannen när hon var på promenad med sin lille. Eller det var mange som träffade henne först men när jag fick höra det fick jag bråttom upp till vägen för att se på underverket. Han var så jättesöt och liten :-) Låg och sov så inbäddad så. Har ju inte sett grannen sen joars födelsedag så det är ungefär tre månader sen så det var roligt.
Var ner till bekanta på kvällningen. Joar var lika osocial som vanligt när man är på besök och ville åka hem. Började gråta redan i bilen när han såg vart han var :-( Gubbarna ställde extraljusen på 9000 och kopplade i ena helljuset som hade hamnat fel när extraljusen kom dit. Vi tog oss faktist därifrån också även om bilen dummade sig lite först.
Nu ska jag ta och göra ngt vettigt kanske....

No comments: