Tuesday, February 5, 2008

Bobos nya gaderob

Vi har varit på utflykt idag och hunnit springa igenom hela tre second hand butiker vilket resulterade i att Bobo fick en helt ny uppsättning av byxor, tröjor, tshirts och en liten sommarkalsong. Han såg ut som en liten hockeyhuligan (heter det huligan inom hockey??)förut. Vi fann nämligen en gul t-shirt med färjestadtryck och en vargunge och i en annan affär fann vi svarta byxor med lila ränder och färjestadloggan på. Så nu kan far och son heja hockey hela vintern om de vill. Jag kan väl slänga ett öga om det är slutspel annars är jag inte speciellt sportfånig sådär...De sporter som jag frivilligt ser är: Hästhoppning, konståkning, extremsport och motorsport (bil). Annars får det vara. Lilleman gillar fotboll.
Kikade in på granngården och köpte en present till mormor. Tror inte chansen är så stor att hon läser här så jag kan ju skriva att det är en fågelstuga/fågelholk. Rödmålad och fin. Men det finns en liten en här som inte tyckte att gammelmormor skulle ha den utan ville ha den själv. Har tjatat om fågelstuga hela aftan.
Åkte lite pulka förut, åkte igår kväll också och det var skitskoj. Man blir aldrig för gammal för pulka!
På kvällningen var jag och mange till gersgårn för att byta ut en teveapparat och passade på att möblera om lite i köket. Kökssoffan står nu ut från väggen vid skrivbordet istället för längs med väggen så vi kan ställa teven i hörnet istället. Så kan man se rakt på teven och faktist sitta mer än en där. Dessutom delar det upp köket lite, det är ju stort som en liten lägenhet så...Ska försöka låna en golvlampa av pappa till det mörka hörnet. Får jag inte låna den så kan det hända jag tar den ändå...Han har ju ett helt möbellager i drängstugan så om han inte använder det för tillfället kan ju lika gärna jag göra det. Så resonerar jag då...

1 comment:

Fröken Höst said...

Du vet väl att man inte ska fråga om man får låna saker som lampor.Det berättar man bara när de upptäcker att de är borta.Haha