Sunday, February 10, 2008

tjohopp

Idag har vi tagit ner timmersängen och satt upp soffsängen istället. Till sist så...Fick improvisera med skruvar eftersom jag tydligen slarvat bort de tillhörande skruvarna. Jag är rätt duktig på att tappa bort saker , jag lägger dem på ett bra ställe (tycker jag då) men sen hittar jag dem inte för jag har glömt var det bra stället var. Sängen blev fin iaf med små sängbord fast på sidorna. Bankade ihop soffan i köket också eftersom bakstycket hoppat snett på något vis. Senare bar jag bort alla de timrade delarna och bottenspjälorna, blev tämligen mör i armarna efter det...
Började mäta upp mitt gardintyg som jag beställde för en tid sen. Det var tänkt att det skulle vara 10 meter. Men 10 metersklipp my ass...9,07 cm så nu får jag dra ner rejält med centrimetrarna för att det ska räcka till mina fem köksfönster...Skarvat var det också så det var inte så vackert. Ska skriva ett mail imorgon och klaga. Har jag beställt tio meter ska det vara tio meter. Har plockat undan lite för små kläder ur joars gaderob, får väl inse att han växer. Han är ju liten och tunn men armar och ben växer så det knakar. Han har ätit väldigt bra efter att han blev frisk, verkar hungrig jämt så det är bara att passa på och mata upp honom så mycket det går.
Imorrn ska bilen in på ombesiktning så nu håller vi tummarna för att det går bra och att bilskrället startar efter det denna gången.
På såddfronten intet nytt vad jag vet. Har sått hårig skugglilja, fingerborgsblomma och studentnejlika och gömt under snön. Funderar på att poppa mig lite popcorn nu, det var en evighet sen jag åt det känns det som.
Hejda!

No comments: