Sunday, February 17, 2008

men snälla nån...

Kan vi inte bli friska snart? Känner att jag gnäller men börjar bli trött på det här nu...Var iväg till akuten igår afta med joar eftersom han hade ganksa hög feber, var slö och grät när han hostade. Nu menar jag inte den närmaste akuten, de vill ju inte titta på små barn verkar det som utan vi blev hänvisade till Karlstad. 13,5 mil here we come! Resan gick bra men hade rådjuret som sprang över vägen i ransäter sprungit liiite saktare så hade vi fått ett tillskott i frysen om jag säger så. Vi fick komma in rätt fort och sköterskan var jättegullig mot Joar och läkarn var snäll han med. De tog ett halsprov för att se om han hade streptokocker eftersom han var röd i halsen men det var negativt. Stackarn var ledsen och spydde slem efteråt. Ni som gjort halsprov vet vad jag pratar om..Det är väldigt otrevligt. Näsprov ska vi inte ens tala om men det slapp han iaf. Han fick en nalle på nyckelring som present för att han varit duktig och en festis att dricka. Rummet som vi var på var så himla fint. De hade målat mumindalen på väggen och det fanns leksaker, böcker och videofilmer. Bra att de satsar på något fint för barnen.
Innan vi reste hem tänkte vi prova något så exotiskt som drive through. Har bara gjort det en gång förut men det var på macdonalds och deras mat är ingen höjdare. Så vi testade Maxi den här gången. Helt ok hamburgare men stripsen kunde varit mer kryddade. Jag och mange har ju så olika smak på mat. Han vill ha hamburgaren med bara ketchup och kanske lite sallad och rå lök. Jag som är matmonster vill ha allt på. Särskilt mkt dressing, ost och bacon. Äter ju sällan sådan mat så när man väl gör det ska det vara rejält.
Idag känner både jag o mange oss dåliga. Han är värst förstås, karl som han är. De blir ju så sjuka direkt de blir förkylda medan en annan kan må lika dåligt men man kan inte bara låta livet stå still. Mat och städ måste ändå skötas. Basta!
Liten har inte haft så hög feber på em så till slut fick han som han ville nämligen att gå ut och åka pulka en liten tur. Nu har han gått och lagt sig och somnat. Skönt.

No comments: