Wednesday, February 6, 2008

datummärkning...

Handlade ju igår bl.a två tråg med picnicbog. När vi skulle laga till det idag så märkte vi att det var olika datum på dem. Det ena gick ut imorgon och det andra igår. Och den som gick ut igår fick vi ju lov att slänga eftersom det inte luktade som det skulle. Visst kanske man får skylla sig själv om man inte kollar noga i affärn men ändå...De kunde gott skriva ut att det var kort datum och kanske sänka priset. Har inget emot att köpa varor med kort datum om jag VET att det är det. Det går ju alltid att slänga i frysen. De kunde väl ha en liten hörna i kyldisken och lägga sånt där istället för att blanda hejvilt bland lådorna. *morr*
Har inte gjort så mkt nytta idag, rotade fram en gammal väska jag tänkte laga. Lagade två tröjor i förrgår och en igår så då behöver jag inte känna ngt behov av nya kläder. Har två sopsäckar med sömnads/lagningsprojekt och tyger står hemma i ett hörn. Ifall jag skulle ha tråkigt någon gång.
Imorgon ska jag och Joar på kladdis och så tänkte jag baka matbröd också. Skulle ha varit hem någon dag och plockat ner timmersängen och satt upp kökssoffesängen istället också. Nu står ju båda inne i sovrummet och jag skulle vilja städa lite. Det dröjer ju innan vi kan flytta men det skadar ju inte att det är lite ihopplcokat i väntan på att vattnet ska tina så jag kan våttorka överallt. Har ju haft möss både högt och lågt så det behövs grundlig rengöring känns det som...

No comments: