Sunday, December 28, 2008

vinterdag

En riktig vinterdag med sol och kyla. Vedspisen mullrar på under dagarna så elementen behöver inte användas och maten lagas på den. Sparar ström och njuter av vedvärmen som är den bästa :)
Bobo har inte varit ute så mkt nu när det varit kallt i flera dagar men idag tog jag med honom ut så han kanske blir lugnare resten av dagen. Jag drog runt honom på bobben och han hade sin gräsklippare på släp hela vägen (det är ju rätt säsong för den...) Var inom hemma och hämtade mina penséfrön och kollade läget.
Tänkte dra fram mina skidor medan bobo sov men mamma lämnade mig som eldvakt så det blev till att hålla sig inne. Spelade lite piano istället när ändå ingen lyssnade :)
Lagade skinksås av julskinkerester. Mums!
Sen bar det till min mormor på kafferep.
Men nu ser jag att klockan tickar. Har toning i håret som jag måste skölja ur...:)
Natti, natti

No comments: