Wednesday, December 31, 2008

nyårsafton idag då




Men jag börjar ändå med gårdagen. Min nya favoritsyssla är att hugga ved...Förut trodde jag aldrig att jag skulle gilla det eftersom jag tyckte det var gubbgöra men det är riktigt roligt. Då får jag tändveden så liten som jag vill ha den och jag har ännu alla fingrar i behåll. *peppar,peppar* Har blivit riktigt slängder på att elda nu. :)
Följde med grannen på handling i t-by, vilket jag glömde att berätta för mange. Eller jag berättade att jag skulle följa med men inte vart och han sov när jag smsade om det. Så det var en grinig herre när han vaknade och smsterrade mig om när jag skulle komma hem. Köpte hem vin och alkoholfritt bubbel till ikväll. När jag kom hem var det bara att hoppa in i nästa bil och fara till byn för att handla till flera hushåll och kika in på bibblan.
Idag har jag väl kanske inte gjort så mkt ännu. Huggit ved, eldat och tagit mig en skidtur i solskenet. Frihet på två brädlappar...20 minus var det imorse men åker man skidor är det inte kallt. Mange försökte sig på att skoja om att jag inte skulle smita iväg på handling idag också eller skida över älven. Nejdå tyckte att han kunde ju hämta upp mig i björbysätra när han vaknat. Fast så långt orkar jag inte åka...Mkt backar...
Ikväll blir det älgfilé med svampstuvning och klyftad potatis. Och rödvin..:) Så jag återkommer kanske ikväll för en nyårskrönika.
Men nu ska jag göra ngt annat fast jag vet inte vad. Ta en skidtur till kanske? Nää. Hade jag haft en bil och kanske ett körkort så inte farbror polisen blir arg på mig så hade jag tagit skidorna i bilen och åkt på någon myr. Tystnad med enstaka fågelkvitter...Och förhoppningsvis ingen björn som går i sömnen...Bara åka, åka, åka och sen sätta sig på en stubbe med solen i ansiktet coh dricka kaffe. Lyssna på tystnaden så det surrar i öronen :)
Men nu skulle jag göra ngt annat var det...
Gott nytt år får jag väl säga!

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Vackra vinterbilder! Gott nytt år!