Sunday, December 14, 2008

Lucia och pulka

Får väl börja med gårdagen..
Bakade havreflan efter frukosten, bobo tyckte det var jättegott!
På förmiddagen var jag och bobo ute och lekte med pulkan. Lilleman ville till grannen för att titta på hjullastaren och väl därnere blev vi inbjudna på lite mysig lussefika.
Värmde kycklingklubbsrester i micron och lagade resten av middagen på vedspisen. Varmt och skönt och man får spisrosor på kinderna. Jag tycker så mkt om spisen att jag kunde gifta mig med den haha!
Minns inte riktigt vad vi gjorde på eftermiddagen. Jo babblade lite med fröken höst i telefonen.
Precis när jag skulle somna hörde jag min "gamla" mobil pipa en påminnelse om sms på nedervåningen. Fick illa bråttom att kuta ner och hämta den. Det var ovanstående fröken som absolut tyckte att jag borde komma till "porten". Det skulle säkert varit skoj om jag dykt upp men jag hade nog varit klar lagom till stängningen så..Fast jag missade nog inte allt för mkt som det verkade. Men det förstörde min sömn en stund så det tog ett tag innan jag lyckades somna.
Denna morgon vaknade jag på fel sida av sängen, jääättekul att vakna grinig..Men det gick över rätt fort. Gjorde en Shepherds pie till middag och sen bar det av till gillershia. Åkte pulka och bobo blev för första gången biten av en kissekatt. Han hade varit jättepå kissen och efter en stund kom han in i köket alldeles tyst, det enda han sa var "blåsa" och sträckte fram handen. Jag försökte fråga vad som hänt men han var tyst och satte sig under bordet och ville sen åka hem. Fick det bekräftat sen iaf. Det är ju bra att han lär sig att djur faktiskt kan bitas men jag hoppas att han inte blir rädd för katter nu. Han ville absolut inte in till katten mer. Sen for vi till en nästan fullsatt kyrka för att se luciatåget. Bobo kan inte vara tyst och stilla särskilt länge i taget men skötte sig ok även om han och pappa blev osams. Man kan inte vara hård och tro att de ska sitta som ljus och hota med att åka hem och försöka hålla fast dem i knäet det blir bara värre då.
Nu ska jag värma lite matrester och antagligen somna på soffan.
Imorrn är det måndag igen. Tiden går så snabbt.
Natti

3 comments:

Emma said...

Vem var lucia? =)

gersgaarden said...

Ehh jag vet faktiskt inte, har ingen koll på de där små :) Hon var mörkhårig iaf

Emma said...

haha okey, det sa mig inte så mkt :P