Saturday, December 20, 2008

rubrik saknas

Har väl egentligen inte sådär jättemycket jag vill säga men bloggar ändå. Börjar få knasig tidsuppfattning eftersom det är oroligt på nätterna. Lillen är snuvig och sover dåligt. Så det är tidiga morgnar. Måste bara inse att andra kanske inte uppskattar om man får för sig att ringa kl. 08.00. Då är det ju rena rama förmiddagen för mig ibland medan omvärlden kanske inte ens öpnnat ögonen. Kvällstrött är jag däremot oftast, om jag lägger mig när jag är trött dvs. Kliver jag över den tidsgränsen piggnar jag till och kan inte sova alls istället. Fattar inte hur mange kan somna när som helst på dygnet. Men det var det där med olikheter ja.
Tog oss en åktur till apoteket, de två närmsta apoteken har inte öppet på lördagar så det blev en resa på 4 mil enkel resa. Fann en massa fina julgranar som är värda att kolla upp till nästa jul. Är det sommar/höst spanar jag efter svamp och på vintern granar och djur.
Har bakat snickersrutor, ännu ett måste till jul.
Och så har vi fått lammkött. Nej jag har inte skaffat en yngre karl om ni trodde det utan fina köttstycken plus två uppsättningar inmat. Så nu blir det påskalamm som vanligt. Man skulle ha en liten fårbesättning, ett par grisar och några höns. Och ett par extra frysar. Man ser aldrig höns i frysdiskarna längre, åtminstone inte häromkring. Det är väl inte lika "fint" som kyckling antar jag men vad mkt mat det är på dem. Fåren har ju fin ull dessutom. Har faktiskt berett fårskinn från start men det var några år sen. Och getskinn...Kan ju nämna att avhårningen (förruttnelseprocess) inte luktade så värst gott. Kaniner vill jag ju ha också...Vantar :) Håll för öronen och skäll inte på mig om ni inte tål att höra det eller råkar vara veganer...
Nu slappar man vid datorn tillsammans med en god ale. Överjäst är gött. Mer smak men jag tackar inte nej till ngn öl så..
Imorrn vet jag inte vad det blir. Pappa kommer hem på kvälln. Mån och tisdag ska jag jobba och de andra ska på julhandling. Skönt att jobba och slippa affärer. Jag är urdålig på shopping det är bara att inse. Okej secondhand affärer är alltför roligt. Men annars. Jag kan inte impulsköpa saker sådär. Blir häpen när jag handlar med andra att de bara kan hitta grejer överallt som behövs (?) eller passar in hemma. Jag tycker om heminredning men inte att man köper nya grejer bara för köpandets skull eller för att man tröttnat på något..Är det jag som är konstig eller vad? Jag skulle inte köpa en ny spis förrän den gamla var trasig t.ex. Eller bryta upp golvet för att det inte matchar väggarna. Ok extremt men ni vet vad jag menar. Däremot skulle jag vilja ta bort linoleummattorna i köket för att få fram det gamla golvet. Det är en helt annan sak. Nu sitter alla jag känner och hatar mig :P Jag har världens största dubbelmoral. jag vet.
Men nu är ölen slut och jag vill inte att mina fötter somnar så nu lämnar jag bloggen.
Det blev ganska långt för att inte ha ngt att säga va?
Natti med er

1 comment:

Anna, Fair and True said...

4 mil till Apoteket?! Inte kul!