Friday, December 19, 2008

Lime är inte så jäkligt ändå :)





Kakan blev jättegod och limeyoghurten smakade inte svettig häst :) Skulle velat haft pistagenötter i men det fanns bara saltade sådana så det fick bli Pinje/valnöt och så torkade tranbär och mörk choklad. Man kanske skulle ge sig ut på myrarna och plocka tranbär till ett eget förråd.
Nu på aftan åkte vi ner till elindebol en sväng. Jag var sällskapssjuk och klättrade på väggarna. Tidigare var mange den sociale av oss nu är det tvärtom. För det mesta trivs jag med att ha folk omkring mig. Men en del dagar vill jag bara gräva ner mig som en björn på vintern. Måste komma ihåg att göra iordning lillemans skötväska. Blev tvungna att byta blöja när vi var borta men det fanns varken blöja eller klädombyte med. Så stackarn fick åka hem med nattbinda på sig som vi fick låna...
Igår var vi till Torsby för att handla hem de sista julklapparna. Tur att det bara är jul en gång om året. Men nu är det fixat. Och skulle jag glömt bort ngn så får jag ta det efter jul, nu orkar jag f*n inte leta mer..Var på en plats som jag aldrig tidigare varit i nyktert tillstånd. Oleby folketshus. Ojoj vilka minnen man har därifrån, det man kommer ihåg dvs...
Bobo smet upp på scenen och släckte belysningen...Som tur var endast på själva scenen och inte hela lokalen. Klåfinger...Jag gillar att skriva punkter tror jag....:P
Tänkte slänga med lite bilder den här gången, har varit lat med det. Det är bl.a en fin islykta som jag gjorde med hjälp av en kakform.
Ska inte dravla och göra långa utläggningar om mina skumma tankar nu även om det säkert roar somliga :) Det får vi ta en annan dag.
Natti med er i stugorna, lägenheterna, husvagnarna eller var ni nu bor..

2 comments:

Anna, Fair and True said...

Vilken långhårig kille ni har! :)

gersgaarden said...

Japp, aldrig klippt :) Förutom luggen