Friday, December 5, 2008

hur mkt snö kan det komma?

Nu har vi nog 30 cm snö. Gör inget annat än skottar, bakar och städar. Jo jag hälsade på hos grannen idag och fick låna skrivaren och fikade. jag har dessutom hållit på att ramla inte mindre än tre gånger. Alla gånger i nedförsbacke...
Igår kväll var mamma på julfest på jobbet och kom hem med en låda thaimat som de hade ätit. Jag var väldigt smart (inte) och åt upp nästan allt. Lite för stadigt så sent på kvällen. Drömde skumma drömmar inatt om snö, bilar, diken, och fest hos fröken höst (som hade en jättefin vedspis på helt fel ställe i köket). Vaknade vid fem för att joar rev mig på ryggen, sen slumrade vi fram och tillbaka. Frukost hoppade jag över, mådde illa (gissar på kvällens frossa :) men fick lite yoghurt i mig. Sen har jag levt i stort sätt på kaffe tills klockan var fyra...Trodde jag skulle svimma hos grannen...Men efter maten blev jag nöjd och glad igen och skottade snö :) Just nu är jag lite uttråkad...Borde njuta av min "fritid" men jag vill ändå göra ngt mer än städa då...Sitter och väntar på att ngt kul ska dyka upp. Vad gör ni när ni har långtråkigt?
Ska ta en kopp te iaf.
Natti

No comments: