Sunday, September 28, 2008

första frosten


Imorse var det under nollan och frost i gräset och på bilen. Brrr det börjar bli kallt.
Hälsade på mormor förut (min) och mamma var där. De höll på att göra iordning smet till äppelpannkaka så jag hjälpte till att riva potatis och åt tre pannkakor. Det är så underbart gott!
Jag och Bobo har plockat upp morötterna som var så pyttesmå och inte lär växa mer. Packade ner dem i en påse till kaninerna i Elindebol och åkte ner för att lämna dem. Vi visste inte om att Micke fyllt år för ett tag sen utan hamnade mitt i smörgåstårta/gräddtårtakalas :-) Det känns bara lite pinsamt att komma ramlandes in hos ngn när de har kalas hehe. Joar lekte med Andreas och tiggde glass.
Nu har jag läst ur min bok "vindens skugga". Känns tråkigt för jag kan nog ärligt talat säga att det var den bästa bok jag någonsin läst. Har hört att han kommit ut med en ny bok fast den är inte översatt till svenska ännu. Och min spanska är nog inte duglig till att läsa en hel roman med. Jag läst faktist spanska på gymnasiet..det visste ni inte va? Hahaha ja och tyska också förstås. Språk är roligt. Franska,ryska och italienska skulle vara roligt att kunna. Och kanske ngt pyttelitet språk bara för at det vore roligt. Får lära mig ngt ovanligare språk så kan jag ju alltid jobba hemifrån som översättare :-)
Vi har klippt av några mogna paprikor som ni ser på bilden med joar.
Nu ska jag diska och sen försöka hinna se"unce upon a time in mexico"
Natti natti ta det lugnt i mörkret och kylan :-)

1 comment:

Fröken Höst said...

Ja spanska var väl kul.