Tuesday, September 16, 2008

äpplen

Jag och mamma har hjälpts åt att plocka fallfrukt från det gamla äppelträdet. Det fanns i trädgården när mamma var lite och det ger fortfarande bra med äpplen även om en del grenar är helt döda. Fick ihop en 10 litershink och två plastkassar. Tror jag ska göra på mormors vis och frysa ner dem i klyftor. Då kan man göra mos, kräm eller paj när man sen har lust och tid över.
En av mina paprikor börjar äntligen skifta i rött på ett hörn. Mammas paprikor har redan börjat mogna så jag har fått en med mig hem som joar plockat.
Gubbens snuva sitter i. Stackarn vill/kan inte snyta sig så det rinner och rinner. Förutom när han nyser då forsar det..Tänk om en annan skulle göra så, hålla munnen stängd och inte gömma näsan :) Han är pigg annars iaf men blir såklart andfådd av att inte kunna andas normalt.
Annars så har det inte hänt så mkt. Mange har bytt rem på gräsklipparn men har lite kvar att göra på den innan den kan användas. Bobo var med och mekade han också.
Har drömt en massa skumma grejer inatt...B.la att mina gympaskor var onda och gick omkring själva för att döda mig eller något...Jag tyckte att jag satt och smög på dem gömd på vedspisen och hoppade över dem så att jag kunde ta mig ur huset. När jag sen sprang mot mammas hus såg jag skorna komma gående nerför trappen hemma *skrattar* Så tokigt det kan bli. På morgonsidan drömde jag också en del rörigt men vaknade till. Men eftersom det brukar gå att komma tillbaka till samma dröm så gjorde jag det. Även om jag i drömmen resonerade med mig själv om det verkligen var samma dröm. Men det visade sig vara det. Vet inte om det är det som kallas Lucid dreams. Har rätt mkt skumt runt min sömn. T.ex ibland när jag håller på att somna så ser jag platser, människor och hör ljud. Jag vet att jag drömmer men jag är fortfarande vaken. Brukar veta att det är dags att vrida mig till sovsidan när "nattbion" börjar. En del vet vad jag pratar om andra inte. Någon av er??
Natti, hoppas på vilda drömmar *skratt*

2 comments:

Emma said...

Det där med att drömma när man är vaken.. Det har jag gjort.. :-)

Anna, Fair and True said...

Jag vet inte direkt om jag drömmer när jag är vaken...dagdrömmer i så fall...men jag brukar liksom vara medveten om att jag drömmer. Så om jag drömmer något otäckt är det som om jag tänker "äh, det är bara en dröm, du behöver inte vara rädd på riktigt".

Ja, Magnus brukar väl inte ta några mediciner för det är "farligt". Men snyta sig och ta lite nässprej borde ju vara okej?