Saturday, September 13, 2008

marten och kräftor

Idag har vi hunnit med en del. På förmiddagen åkte vi till torsby på mârten. Joar fick en klubba, grävmaskintröja, svampbobballong och en liten hjullastare...Sen träffade vi hans farmor som hade en hotrodtröja till honom. Mormor köpte strumpor till honom. Och pappa köpte en klubba (igen) och vann en liten nalle till honom. Jag köpte mig tio par strumpor. det har blivit lite tradition. Måste alltid köpa strumpor på marten för det finns så roliga motiv. Enkla nöjen va?
Joar blev trött och ledsen till slut så vi skulle gå för att få ngt i magen. Köade på meba men jag och mange lyckades missförstå varann om vem som stod i kön och vem som skulle hålla reda på joar. Jag tyckte det verkade som att jag både skulle hålla reda på bobo och köa så när han slet sig loss så hann ju andra ta min plats i kön medan jag fick stopp på honom. Mange började tjafsa om vi skulle äta eller åka hem. Jag blir förbannad och tar joar med mig och går. Jaja vi kom till quickly allihop till slut, fick mat och blev sams. Inte lätt när man är hungrig...Jag blir hemsk när jag inte får mat :-)
Nu på kvällen har vi varit hemma hos mamma och pappa på kräftor och korv. Baguetter och öl också såklart. Och som vanligt hoppar jag över nubben, usch...
Mamma har fått sin lilla laptop nu så nu är hon så glad så. :)
Imorrn bitti ska mange med pappa upp på skjutbanan och på eftermiddagen tar vi med oss fika och drar till skogs. Hoppas det blir lika fint väder som idag!
Måste nog dra på kupéfläkten i köket nu, det börjar bli kyligt.
Natti