Friday, September 26, 2008

nygammal resa

Var till Torsby för att handla idag. De har satt upp de nya hastighetsskyltarna nu så nu är det både 80 och 60 som gäller lite här och där. Det ska väl hindra olyckor antar jag. Åt lite pizza efter att vi varit till skroten för att hämta startmotorn. Sen köpte jag en födelsedagspresent till madde. Ska till henne nästa fredag på födelsedagsfest, sköj!
Hade Icko här förut på kaffe och så tog vi en promenad. Det går inte så fort i Joars takt alla gånger så de hann tända gatubelysningen innan vi kom hem :-) Hmm heter det verkligen gatubelysning eller kanske vägbelysning? Inte så att vi bor vid ngn gata utan efter en landsväg..Jaja det var inte det jag skulle skriva om iaf..
Igår skickade jag iväg mange och joar till kladdis och passade på att byta i sängarna och städa sovrummet. Sen stekte jag pannbiff och gjorde en god sås på blandsvamp som vi plockade för en månad sen. Det blir alltid godare mat när man plockat/odlat den själv. Det sitter väl mest i ens eget huvud som någon sorts självbeundran kanske men men.
nu ska jag gå och ta en dusch.
natti

No comments: