Sunday, September 7, 2008

väntar

På att mitt tevatten ska koka upp. Är frusen så det ska bli gott. Hmm det ser ut som en godisfabrik runt mig...Till vänster chokladpastiller och lakritssnören. Till höger salta jordnötter. Är inte godissugen särskilt ofta men ibland händer det.
Ahh nu har jag en kopp grönt te framför mig också. Plus en massa duplosaker som joar ställt på skrivbordet.
Tidigare i eftermiddag var vi ner till elindebol en sväng och hälsade på. Bobo lekte med andreas och hjälpte till med utfodring av hästar,kaniner och räven. Han ville allt bra gärna mata sköldpaddorna också men de behöver inte äta så ofta...Imorrn ska jag jobba, ska bli skoj. På torsdag eller fredag ska vi kanske åka till Karlstad och ta Calle med oss (joars farfar). Till helgen är det torsbymarten och pappa kommer hem.
Känner mig ovanligt sällskapssjuk. Tidigare har mange varit den mest sociala av oss men nu är det nog tvärtom. Jag orkar inte bara sitta och mögla medan livet går förbi. Visst, joar är det viktigaste i mitt liv men jag är mer än bara en mamma. Man kan väl både ha roligt med och utan familjen även om man är förälder. Kalla mig egoist om ni vill men jag är trött på att leva upp till andras förväntningar. Ibland vill man bara skrika och gorma och göra en total jävla revolution men något hindrar en. Vet inte vad. Kanske är det bra, kanske inte. Jaja nog om mina känslostormar nu.
Nej nu ska jag krypa in under en varm filt och dricka upp mitt te och se klart på filmen som jag tittar på. Ja jag gör alltid många saker på en gång...
Natti på er :-)

2 comments:

Fröken Höst said...

Ja man måste få vara männinska även om man är mamma. Man blir inte bättre människa för att man bara ser till andras behov. Man måste leva.
Man måste få göra vuxna saker ibland också för att orka med livet som småbarnsmamma.

Anna, Fair and True said...

Du är absolut mer än bara mamma! Jag tror att man är en bättre förälder om man göra annat i livet som man gillar också - detta kan ju vara ett visst jobb, eller ett intresse, träffa vännerna. Och man behöver göra annat för att uppskatta det man har hemma. Många av mina vänner med kanske går till gymmet en gång i veckan och träffar vännerna en gång i veckan (förutom jobbet vill säga) och barnen mår inte sämre av det. De mår bättre av en mamma som är nöjd och lycklig. Och de har ju en pappa att vara med också.