Saturday, September 6, 2008

banan och chokladpaj

Mums, sitter och äter rester av dagens paj. Den blev jättegod och gick åt rätt fort, ska skrapa över det sista på en tallrik åt mamma. Emma och Jesper var förbi på kaffe och hade turen att få nybakad varm paj.
Har precis tagit en mardrömslik promenad men vovven. Han känner av löptik så han är alldeles galen. Inte lätt att släpa och bli släpad av en hund som väger nästan lika mkt som en själv...Han är stark som en häst.
Jag och mange blev ganska osams på eftermiddagen men det är nog bra att få skrika ut emellanåt. Det ligger en hel del sanning i att vi lever i olika universum.
Bobo har klippt luggen idag, den växer så fort. Och nej vi har inte klippt hans långa hår. Visst det kanske skulle behövas men han är så söt i det och vi har aldrig klippt det. Det vore lite som att klippa bort en del av hans personlighet. Jag å andra sidan ska försöka få mig klipptid snart. Är stundvis trött på mitt hår och vill ändra det lite. Vill ha det långt men det får gärna klippas upp igen och går det att få lite volym i det så skadar det verkligen inte. Tror inte att min personlighet skadas av en lite klippning, kort hår vill jag däremot inte ha, det skulle kännas alldeles för konstigt.
Såja nu har jag hunnit med en disk också.
Vad ska vi hitta på imorgon då? Ingen aning, kanske blir det svampväder. Det är ganska kallt ute nu tycker jag..
Natti med er och jag skickar en värmande kram till alla som behöver. Jag är generös idag :-)

1 comment:

Emma said...

En värmade kram behövs.. Det är slut mellan mig å jesper..