Friday, September 19, 2008

godis

Nu sitter jag här och äter godis igen :-) Lite socker kanske piggar upp. Har varit sleten hela dagen. Brukar ha väldig energi och svårt att vara stilla men idag har benen känts som bly och jag tror att jag väger runt 150 kg... Orkade gräva upp lite nässlor och hallonbuskar iaf men det var motigt.
Emma har varit förbi med caben som ska gå i ide hos oss över vintern. Efter lite bök kom den på plats.
Mamma har lånat mormors "saftalätt" så vi ska pröva att koka/ånga saft av äpplena i den. Stort åbäke men det ska bli skoj att testa den varianten.
Har sorterat ut sommarkläder från hallen och burit upp dem i gaderoben. Vintern närmar sig ju så mössorna är redan på plats. Och jag kutar med mössa på mig när jag är ute och pysslar. Dels för att inte frysa och för att inte få så mkt bös i håret.
Annars då? Njaa inte så mkt. Bobo är snuvig ännu men det verkar bli bättre så smått. På måndag ska han iväg till folktandvården...Hoppas det inte är några hål nu bara, han äter ju gärna godis. Fast han borstar gärna tänderna också men det är svårt att vara med och hjälpa till, han kan ju själv menar han...Minst två gånger per dag borstas det tänder iaf.
Nej nu får jag göra ngt annat. Sitta vid youtube och se på gammal progg t.ex :)
Natti

No comments: