Wednesday, September 24, 2008

Städa

Kanske inte så smart att få värsta städrycket nu när klockan börjar närma sig 22.00...Väntar på att vattnet ska koka upp så ska jag ta och torka av lite hyllor och sånt i köket.
Var ute på trappen förut och helt plötsligt hör jag ett djur skrika och jämra sig i trädgården. Trodde att jag skulle skita ner mig och smet in illa kvickt igen. Det var nog en räv eller så men det är inget kul att bara höra ngt men inte se vad det kan vara.
På förmiddagen var grannen med bebis här på besök en stund.
På eftermiddagen gick vi för att gosa med kalvarna men de hade fått mat så de var helt ointresserade av oss :( Gick ner till älven och tittade men joar kom bara halvvägs nerför backen eftersom han fann fnösktickor på en björkstam och blev så fascinerad över det...
Joar har hoppat i halm också...Det låg en hög utanför hagen så jag tog och slängde honom i den några gånger. Klart ungar ska hoppa i hö/halm!
Tittade på skördetröskan och var hos mormor en stund medan mange lyckades få loss startmotorn så på fredag blir det skroten. För att hitta en ny, inte för att kasta bort saaben...
Känner mig inte så bra, inget större fel men snorar och är allmänt slemmig och lite halsont. Blä..
Ett boktips kan jag ge idag: Vindens skugga, skriven av Carlos ruiz zafón. Jag har inte kommit halvvägs ännu men den är helt fantastiskt fängslande. Annorlunda och sagolik med underbara rollpersoner. Den kan jag varmt rekommendera till er alla.
Nu ska jag städa :-) ?
natti, vi hörs nog imorrn

No comments: