Tuesday, September 23, 2008

hm

Andra försöket. Loggade in förut men satt bara och stirrade och bestämde mig för att skippa bloggen. Men jag vill skriva ngt iaf, mn vet inte riktigt vad. Så risken finns att det blir ngt totalflummigt...Har inte direkt hänt något speciellt idag. Jo jag lagade ugnspannkaka med bacon idag och det är ovanligt :-) Och gott, jag o mange smällde i oss en stor långpanna själva.
Ok det är inte nyårsafton ännu så jag ska inte göra ngn egen egoårskrönika ännu men läste längre tillbaka i bloggen. Vad lång tid det var sen förra september, ändå har tiden gått så fort. Hur kan det vara så? Borde det inte vara konstant? Jag vet, jag vet det är i ens eget huvud det där med tidsuppfattning. En sekund är alltid en sekund och ett år är alltid 365 dagar. Förutom skottår då. Hmm antagligen är jag rätt blåst för jag kände mig riktigt intelligent nu när jag visste det där med skottår hahaha! Jag sa ju att det skulle bli svammel idag så orkar ni inte läsa mer sånt så kan ni ju sluta upp redan nu. Trodde att bobo hade pratat längre än så men för ett år sen kunde han visst mest namn som han upprepade hela tiden och inga meningar. Så allt det här pladdret har alltså kommit på ett år bara...Hur låter han om ett år till då?
Tid/avstånd känns ju också olika beroende på vilket håll man är på väg. Ska man resa bort tycker man att resan är lång och på hemvägen tycker man att det går så fort. Iallafall jag, hur ni andra fungerar vågar jag inte gissa....
Nä nu ska jag nog ta och lägga mig. Sitter och lyssnar/ser youtubeklipp med Moby och äter turkisk peppar. Kanske blir lite halsbränna inatt :-S
Godnatt med er vart och när ni än är.

3 comments:

Emma said...

Det du säger om tid å resor å sådant håller jag helt klart med dig på.. Det är väldigt knepigt att det är så egentligen...

Anna, Fair and True said...

Har Joar börjat på förskolan nu? Jag tänkte att du jobbar ju nu fast Magnus gör väl inte det iofs?

gersgaarden said...

Nej joar är fortfarande hemma och mange är arbetslös än så länge. Får pussla så gott det går, jag ska antagligen in och vikariera i en annan arbetsgrupp också framöver. Så det blir lite jobb :-)