Saturday, August 2, 2008

Dragracing


Jaja nu har jag varit på min första dragracingtävling, fast det blev inget race eftersom det regnade hela dagen...Men det var fina bilar att titta på iaf. Vi gick in gratis och fick vipband eftersom vi hörde till teamet. Det är ju svärmors karl som som kör så...Fick höra en bil dundra på rätt bra, det skakade alla inälvor kändes det som, har inte varit med om något liknande förut. Tur att bobo hade hörselskydden på sig :-)

Vi plockade en svamp som jag funderade på om det kunde vara en rutsopp eftersom den spruckit i hattskinnet men jag tyckte inte att foten stämde riktigt. Efter att ha smakat på den (ja jag spottade självklart ut direkt) så var det inget tvivel om saken. Det var en Gallsopp, helt oätlig pga sin starka, beska smak. En lärare under folkhögsskoletiden bjöd mig att smaka en sådan i skogen så att jag inte skulle missta mig någongång. Tack för det! Om någon har missat det så är jag väldigt intresserad av svamp. Både att plocka och äta och att bara artbestämma även giftiga svampar. Gör så med växter också, har en Flora där jag kryssar för vilka arter jag sett och på vilken plats...Ja jag är en nörd emellanåt. :-) Skulle vara kul att läsa till mykolog ("svampexpert") men det går ju inte att leva på att vara svampkonsulent tex. Fast svampar är så fascinerande!

Igår började jag grundmåla verandan. På utsidan så att inte bobo skulle kladda ner sig. Hur jag ska lösa det med insidan har jag inte riktigt kommit på. Kanske måla på kvällen när han lagt sig och det har några timmar på sig att torka.

Jag har varit på rätt uselt humör ett par dagar men det börjar gå över, tror jag.

Imorrn ska nog mange och joar åka ner på mera dragracing och se om det kanske t.om kan bli något race. Får se vad jag hittar på under tiden, beror på vädret antar jag. Måla eller baka något gott kanske?

No comments: