Thursday, July 31, 2008

Maybe tomorrow is a better day

Så fick jag äntligen använda en låtitel som rubrik! Har ni inte lyssnat till Poets of the fall tidigare så borde ni börja nu ;-) Okej dagen har inte varit allt igenom hemsk eller så men jag har haft en fruktansvärd huvudvärk. Och så har det *trumvirvel* åskat! Vilken överraskning va?
Tänkte plocka röda vinbär medan bobo sov men hann inte plocka särskilt mkt innan det var dags att hålla vovvsingen sällskap mot åskan.
Lagade goood middag idag. Skinkschnitzel som jag först stekte på sen fick den koka ihop i matlagningsgrädde, buljong, körvel, dragon och grönpeppar. Hade i lite soja så det fick trevlig färg. Mums säger jag bara. Matlagningsgrädden har blivit min bästa vän numera.
Tog oss en tur i bilen efter maten, skulle ner till elindebol och fixa en xpskiva. När vi kom till sista backen innan bron över älven körde vi in i en grå dimma av hällregn. Såg knappt vägen, flera bilar hade stannat vid parkeringsplatser längs vägen. Vi fick också ge med oss och stanna en stund medan regnet och haglet härjade som värst. Smög i 30 km/h till elindebol. Väl där när mange var inne och frågade om skivan som visade sig ha försvunnit så kom det en blixt och sen dunder nästa exakt på samma gång. Liiite för nära för min smak men i bilen känns det tryggt och skönt. Eddie var med i bilen så vi åkte en extra runda så att han skulle känna sig säker. Sprang in på apoteket i xär för att köpa värktabletter och hade så ont så jag knappt kunde räkna pengarna...Tankade el volvo och for hem till lilla konsum.
Joar har busat runt överallt, hoppas han somnar någorlunda snällt nu...Hoppas jag också sover snällt inatt...Har drömt så mkt konstigt inatt. Om en stor blank svart råtta som kom kilande. Om en icke existerande bekant som knarkade alvedon som han beställde över nätet, tror han hette Logan så jag har nog blandat in någon tevesåpa där? Om getingar har jag drömt också. Och om en bekant, i drömmen hade han flyttat till sthlm permanent och jobbade som bilhandlare (!?). Vaknade till slut av att jag tvinnande runt som en annan mask klockan 06.21 imorse...
Ska nog se en film med johnny knoxville ikväll om jag håller mig vaken och inte drömmer knasiga saker istället.
Ska städa upp lite nu.
Kram på er

No comments: