Sunday, July 27, 2008

Tacos

idag har jag fyndat lite på loppis. Och det här var en riktig loppis med loppispriser. Det mesta kostade under 20 kronor. Jag köpte en leksak från Ikea till Joar, det är som en bana man ska föra runt olika former av kulor, 10 kronor, 4 rostfria bunkar i olika storlekar, 10 kronor. Ett vitlöksset från Anders Petter bestående av en vitlöksgömma och en form som man kan ugnssteka dem i, 5 kronor. " Hälsa till alla" av stefan rössner 1 krona, "den vidunderliga kärlekens historia" av carl johan vallgren 1 krona. Så allt gick på 27 kronor! Så ska en loppis vara.
Det blev ingen strand idag eftersom det åskade lite så vi åkte till skogs och plockade kantareller istället. Blev två små lådor att stoppa i frysen. Bobo satt och tittade fascinerat i en svampbok under resan och var jätteduktig på att plocka svamp.
Fikade lite hos mamma, sen kom mange hem så vi gick till gersgårn och gjorde tacos. Bobo härjade allt han kunde under hela tillagningen/middagen. Han är oftast lugnare och snällare när man är själv med honom men så fort vi är med båda två så härjar han mer och blir mer olydig. Han vill väl inte dela uppmärksamheten med någon annan. Fast han får nästan alltid mest iaf. :-)
Joar gillar ju inte köttfärs så han fick korv istället tillsammans med ett tacoskal som han tyckte var gott.
Jag börjar förstå varför sydlänningar sägs ha temperament..Den här värmen gör mig allmänt lättretad..Jag vet, jag vet, jag ville ha värme för en vecka sen men det kan ju vara lite måtta?
Trött är jag också, har precis diskat en bunt disk. Ibland skulle det nog vara smidigt med diskmaskin.
Natti

No comments: