Saturday, July 12, 2008

marten

Idag har vi varit på osebolsmarten. Jätteskoj att åka dit men när man väl är där så minns man at det är så lite försäljare och egentligen inte så mkt att se. Förutom folk då. Det slutade med att vi gick in på lilla ica och köpte bröd och hundmat. Sen gick vi ner på marknadsområdet igen och joar fick en godisnapp. Jag vet, det är onyttigt, kom och slå mig då ;) Sen fick han hoppa i hopptornet, det tyckte han var skoj även om han satt still den första minuten. När vi kom hem började det regna och åska så det var skönt att ha det avklarat. Gjorde vegetarisk lasagne med spenat och pesto till middag medan lillen sov. Och försökte trösta vovven som är rädd för åska. Inte mkt till varg i vår hund inte.
Efter mat och kaffe ( som jag lyckades skvalpa ner i tangentbordet) bar det över till grannen som anlitat mig som städhjälp över helgen. Fast det känns som om vi aldrig blir klara..Men snart så, översta våningen är färdig iaf.
Åkte in till stöllet för att släppa in kissen som vi vaktar över helgen. (mycket just nu). När vi slutligen kom hem kastade jag mig efter en öl, har längtat efter en hela eftermiddagen, lasagnen blev lite salt...Ringde fröken höst som satt och drack vin så vi hade riktigt roligt över telefonen. Avhandlade allt från norska skidåkare, kåkfarare, smurfer, musiker, till inre harmoni kontra hyperaktivitet....Kul var det iaf :-)
Har diskat ett berg av disk ungefär i storlek som kilimanjaro, inte så kul men började flabba när jag slant med borsten och skvätte ner den redan rena disken...Tokfnatt, ibland är jag tydligen lättroad.
Sitter nu och läser låttexter av Björn afzelius. Den mannen kunde skriva så vackert.
Borde kanske skaffa mig blåa linser...Känner mig lite naiv (blåögd) här...Allt är kanske inte så vackert i verkligheten?
Nu kommer huvudvärken tillbaka, dags att krypa till sängs kanske.

2 comments:

Emma said...

Mycke på G under helgen låter det som :-) hur går det med jobbandet för dig? :) kram

gersgaarden said...

har inget jobb förrän den 26 vad jag vet...