Saturday, July 19, 2008

Trött på vädret

Alla klagar på vädret just nu så jag måste också få yttra mig lite. Det är ett konstigt väder...Ena stunden skiner solen och det är varmt och i nästa så hällregnar det och åska mullrar på håll. Man vågar knappt åka hemifrån utan att dra ur alla sladdar först. Men konstigt nog så blir det inte ordentligt blött av regnet. Svampen i skogen måste få mer regn men det behövs värme och sol på mina tomater och squashplantor. Så det kan väl vara sol hela dagen och regn under natten? Och när jag ändå ber om saker så vill jag gärna ha tre månader till under året och det ska vara sommarmånader. Lite medelhavshetta vore inte fel. Säger hon som oroar sig för växthuseffekten...Hrrm lite hyckleri va?

1 comment:

Anonymous said...

åhh jag håller med. Mer värme! Får gärna komma en och annan åskskur på natten.. /jolie