Saturday, July 26, 2008

Badat!


Nu har jag tagit årets första dopp, eller i torsdags rättare sagt. Det var ju så varmt så efter jobbet åkte jag, bobo, mange och jillskog till "playan" vid älven. Vattnet var kallt till en början men när man väl doppat sig så är det bara skönt. Tills man domnar bort :-) Joar vågar dock inte bada där men leker gärna på stranden medan man solar.

Igår jobbade jag också och efter det åkte vi till torsby för att handla en massa men pga av värmen blev bara hälften av ärendena gjorda. Tog en tur till systemet, färgaffären och Pekås. Skulle ha varit inne på handlaren och järnbolaget för att köpa verandafärg men får ta det en annan dag.

Idag har jag jobbat (igen) och efter det hade tänkt köpa en baguette eller sallad på macken men det var slut...Orkade inte äta någon varm mat så jag slängde ihop en sallad när jag kom hem. Tog joars överblivna makaroner från middagen, tomater, isbergssallad, gurka, paprika,kalkonbröst och ostkuber och sen hällde jag phuketdressing över alltihop och åt medan jag packade badväskan. Jag, mamma och joar åkte dit och mötte upp Jillskog. Badade och lekte.

Mange har varit i elindebol på eftermiddagen och hjälpt till att köra in hö. Jag är inte avundsjuk kan jag ju säga...I den här värmen med alla hästflugor runt huvudet. Har svårt att komma på någon mer irriterande insekt.Skulle väl vara hjortflugan då..Eller älgflugan kallas den också.

Joar ville baja på pottan idag och det blev faktist resultat! *stolt*

Imôra ska vi nog på en loppis i björbysätra mitt på dagen, kan ju passa på at spana efter varg under tiden. Eftermiddagen tillbringar vi nog på stranden. Mange ska byta kylare och få hjälp med ngt med växellådan av Micke. På kvällen ska vi kanske äta lite tacos, det var så länge sen!!

Huset och trädgården ser ut som hej kom och hjälp mig men det ska väl hinnas med det också. När det blir dåligt väder...Har diskat iaf och plockat undan de flesta leksakerna som nästan täckte köksgolvet.
Bilden ovan är en bit av verandaräcket som jag har skrapat. Den lilla skrapan är faktist till för att använda på bakbord. Köpte dem förra sommaren på en loppis för att skrapa tapeter med dem men de funkar bättre på färg måste jag säga.

Hmm måste kika i frysen vad vi ska ha till middag imorrn.

Natti

1 comment:

Anonymous said...

usch för bitande flugor! vi var och badade en dag förra veckan och där kryllade det av olika grå bitande flugor! fick panik. älgflugor, visst är det dom som kan tappa vingarna? biter dom oss?