Sunday, July 6, 2008

Kvällsbestyr

Tar en liten paus i kvällsbestyren och gör en kvick blogg. Kvällsbestyren börjar när Magnus tar med sig Joar för att natta honom. Då diskar och städar jag upp i köket. Och ändrar om i matsedeln för nu har vi slarvat med att följa den...Annars är det bra att göra en sån några framöver i taget. Då vet man vad ska köpa hem för något och behöver inte impulshandla något av bara farten när man kommer på att man är hungrig och inget är upptaget ur frysen. Men jag är inte så duktig som jag låter, det fuskas hit och dit emellanåt och ändras.
Skulle egentligen ha bloggat igår kväll men det blev ett åskväder så fönstrena skallrade och huset skakade...Så jag blev sittande vid köksbordet i skomakarlampans sken och lade upp ett par jeans som var väldigt för långa. Jag har nämligen fått en klädpåse av en kompis, brukar få det när hon städat ur sin gaderob så det är julafton varje gång vi ses. Det är hennes mamma jag jobbar hos så i helgen har både hon och hennes syster med sina respektive och liten bebis varit hemma och hälsat på. Mycket folk men roligt!
Kan inte riktigt fatta hur jag kan orka ha hennes byxor bara...Har alltid uppfattat henne som väldigt smal men det kan jag inte tycka att jag själv är. Eller, visst, jag är inte stor men inte trodde jag att jag var så liten. Fast jag har myyyycket kortare ben så därför blir det arbete med att lägga upp byxorna.
Nu ska jag plocka upp ett paket färs ur frysen tills imorgon. Om jag tar mig in i den, mange har satt ett spännband runt om eftersom joar har fått mani på att öppna frysdörren och stjäla frusen pyttipanna (potatisen är det enda han äter). Mmm potatisglass liksom...

No comments: