Sunday, August 3, 2008

Kakor

Idag har jag bakat smarriga kakor med bl.a jordnötter och nougat i smeten och sen choklad ovanpå. Mumsigt! Passade på att baka, städa upp och diska medan mange och joar var på dragracet. Åt en matlåda från frysen och slappade en stund i soffan tillsammans med min bok. Har läst ur den nu förresten, Bränningen av Minette Walters. Den var väldigt bra. Sen velade jag lite om vad jag skulle göra så det blev till att stanna kvar i soffan en stund till.
Jillskog kikade över på kaffe på aftan.
Målade förresten insidan av verandaräcket igår kväll. Nu får jag hoppas på bättre väder så att jag kan täckmåla också.
Får se om det bär till Orsa i mitten av veckan, det är inte omöjligt.
Är sugen på kräftor..Kanske skulle skaffa hem lite till nästa helg. Mange kan ju grilla istället. Hur kan man inte tycka om kräftor???

No comments: