Sunday, August 10, 2008

bygdespel

Idag har jag varit på bygdespel på hembygdsgården här bredvid. Det var samma teater som förra året men det är så rolig så det gör ingenting. Fast det vore kul om de gjorde en ny till nästa sommar. Eller sommar och sommar....Jag tror verkligen att hösten är i antågande. Det har bara varit några grader varmt idag och det känns inomhus. Jag blir aldrig klar med verandan om det ska fortsätta såhär.
Men jag ska inte gnälla eftersom jag är på fint humör i övrigt just nu.
Hmm ska det här bli historiens kortaste blogg tro? Trodde att jag hade mkt att skriva men så var det visst inte. Tar en diskpaus, det komer kanske upp ngt i huvudet då.
Nej det gjorde det nog inte. Lyssnar på Eddie Cochran, det var ganska länge sen sist. Ska se film senare ikväll, Deathproof av Tarantino. Som ni vet så gillar jag ju hans filmer...Jag är våldsmotståndare i de flesta fall men jag har som bekant dubbelmoral. Eller skuggsida kanske man kan kalla det. Det har vi alla tror jag.
Imorrn ska vi äta middag hos mamma annars vet jag inte vad vi ska hitta på. En vanlig måndag. Kanske kan hinna med att se lite Hem till gården?
Snart fyller jag år också...Usch...Men en vän till mig sa att när man fyllt 25 så kan man börja räkna nedåt istället så jag blir väl 24 isåfall...
Nya datorn står så att jag har utsikt över vägen. Så nu kan jag se trafiken, väldigt spännande. Ingen som hälsar på här ju :-( Fast å andra sidan blir jag nojig om det kommer ner en bil och tror att det är försäljare eller mördare så det är nog lika bra hahaha. Såg nyss att grannens gubbe kom hem med husbilen och folkracebilen.
Jag är nog den enda häruppe som aldrig varit på folkrace/rallycross någongång. Men jag känner ingen som kör så det har väl inte fallit sig naturligt. Men det skulle vara kul att åka iväg nån dag. Åh vad jag glor på bilarna, blir riktigt irriterad över mig själv för att jag sitter som en nyfiken gumma och kikar i fönstren...
Nej nu ska jag sluta svamla *skratt*
Finns annat att göra.
Natti

No comments: