Monday, August 18, 2008

täbbt i nätan

Vet inte vilket som är värst, nästäppa eller hosta..Hostan ska jag strax dämpa med en kopp ljummet timjante men nästäppan är det värre med. Trodde att jag skulle hitta nässprej i köksskåpet men nejdå...Vovvens örondroppar kanske går lika bra? Hahaha. Får väl koka egen kokasaltslösning som vanligt.
Har jobbat idag iaf men hade feber när jag kom hem (läkargodkänd feber t.om...)
Det har inte blivit så mkt gjort idag, alla är rätt slöa. Men jag har tagit mig igenom disken jag skolkade från igår.
På onsdag ska vi till Hällefors och hämta upp mamma. Blir väl på eftermiddagen skulle jag tro. Vovven får nog följa med så slipper bli ensam, det är inte så lätt att hitta hundvakt alla gånger.
Nu är koksaltslösningen på g. Koka upp 1 dl vatten och rör ner ett krm salt. Svalna så du inte skållar näsan...Detta har vi kokat åt joar ett antal gånger. Håller ett par dagar i kylskåp.
Nej nu blir det snart sängen..Ska vänta på att dropparna svalnar bara