Friday, August 8, 2008

Hemma bäst

Nu har vi varit i Orsa två nätter, det har varit skoj men det ska allt bli gött att sova i sin egna säng igen. Kan göra ett litet sammandrag då.
Onsdag: Reste iväg efter frukost och packning av det sista, bobo fick vara hemma hos mamma en stund medan vi packade och lastade. Tog en kaffe/pisspaus i Johannisholm. Stannade till vid pizzerian som mange var stammis på när vi var på B.B. Köpte med oss en familjepizza som vi åt i bilen. Den här gången kom vi faktist till Orsa och inte till Rättvik som förra gången vi skulle hälsa på...Mötte Kerstin och sen åkte vi till stugan för att packa in. Det var en jättefin liten stuga, med förhängen vid sängarna, det är mysigt! Dusch och toa fanns det också plats för. Vi åkte till Willys för att handla, kändes väldigt exotiskt med ett willys må jag säga. Åt mat hos kerstin och peter. Tog en fin kvällspromenad. Fanns väldigt många grävmaskiner i Orsa så Joar var nöjd...Vi fann en fin gunga som han kunde sitta själv i och gunga. Åkte upp till björnparken för att kolla var den låg och tog en promenix till inne på campingområdet. (vi bodde inte på campingen). Joar somnade snällt på kvällen. Jag och bobo trängde ihop oss en liten 90 säng. Trångt men mysigt.

Torsdag: Efter frukost och kaffe hos svärmor åkte vi till björnparken. Vad stort det var! Såg varg, lo med liiiiten lobebis, björn, tiger, järv och berguv. Åk inte dit om ni är rädda för kuperad mark bara. Tror aldrig jag gått i brantare backar någongång :-) Synd att det regnade bara. Stekte korv till lunch. Sen fick farmor vara barnvakt medan vi åkte på bowling. Jätteskoj även om jag förlorade...När vi kom tillbaks åt vi pannkakor. Tog en promenad och åt igen :-) Läggdags.

Fredag: Aj vad vi är ledbrutna idag efter gårdagens strapatser. Ont i hela kroppen. Tog en dusch och packade. Mange städade ur stugan. När vi skulle betala hade kerstin som hjölpt oss hitta stugan och skött kontakten och värdarna missförstått varann om priset så det blev dubbelt så dyrt än det var tänkt från början. Snopet men man fick betala och se glad ut...Reste hemåt efter ett besök på willys. Kaffe i Johannisholm och middag på sibylla i Malung. Hemma fick joar sova en timme. Sen svängde jag till tomatsås och pasta. Joar följde med mormor hem en stund så jag passade på att sopa och skura golven så nu är det så fint så :-) Ska strax diska och sen blir det nog sänggång.

Har säkert glömt något vi gjort men sånt händer.