Thursday, August 28, 2008

Äppelmos

Imorse gjorde jag äppelmos. Mums mums! Har även skördat lite spenat, broccoli och sockerärter så det har blivit mkt förvällning idag. Visst är det trist att sommaren är över men hösten är nog min favoritårstid. Det är skördetiden framför alla! Det mognar saker överallt, helst samtidigt :S. Sen bjuder moder jord på bär och svamp. Bara att plocka. Tur att vi har allemansrätt i sverige!
Jag har tonat håret mörkbrunt/svart och klippt luggen så nu är jag lite olik mig men inte så farligt. Har inte tonat håret på säkert fem år eller så. Det blir fint men är töligt att göra själv...
Köpte mig två par jeans. Känns roligt att kunna använda ngt som heter slim utan att känna sig som en korv :-) Har väl aldrig haft några allvarliga komplex tidigare mer än smågnäll. Det har jag väl perioder av nu med men i det stora hela är jag nöjd med mig själv. Så länge jag inte väger mer än 50 kg så är jag nöjd. Om jag inte skulle bli gravid så, då är det tillåtet haha. Nej men ta det inte så allvarligt...
Har köpt lite öl och fönsterkitt också...Jag handlar mao som en liten gubbe :-)
Frisk tror jag aldrig att jag blir heller. Hade feber igen i tisdags men ingen nu. Fast jag hostar och snorar ännu :-( Trist.
Vad ska jag skriva mer då? I mitt huvud var det en lång blogg men när jag skriver blir det så kort.
I helgen blir det dop, kanske skogmarten och så ska mange vara istället för pappa på skjutbanan och markera. Men det kanske går att klämma in något skoj däremellan. Men det vete fan om jag orkar. På måndag blir det jobb också.
Nej nu får jag göra lite nytta.
Natti folket!

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Det blev väl ett ganska långt inlägg ändå! Du skriver roligt: "handlade som en liten gubbe"! Hahaha