Tuesday, February 3, 2009

februari nu

Redan andra månaden på året. Ska det gå så fort kommer jag inte hinna med i svängarna...Huuu har hört hot om mkt snö framöver. Sådär 30-40 cm totalt. Hoppas de har jäkligt fel. Det räcker så bra med den snön som ligger.
Joars dagisvistelse går bra. I fredags lämnade jag honom där för första gången. Bara i två timmar men det kändes lite läskigt. Kikade in på mammas jobb på kaffe och sen till grannen för att snoka i nya huset. Blir nog bra det där, bara konstigt när det blir tomt i huset här...Idag har lillen varit själv på dagis mellan 9 och 14 vilket är de timmarna han kommer att gå framöver. Det har gått bra med det mesta. Han var skeptisk mot samlingen till en början men nu sitter han med, vilan vägrade han gå in i igår men idag var han inne i rummet och läste en bok även om han var uppe och snurrade emellanåt. Maten går dessvärre inte bra, han lever på knäckebröd där men det rättar förhoppningsvis till sig. Fast han är väldigt kräsen med mat annars också. Han är riktigt trött när han slutar för dagen, brukar somna i bilen och sen får han ligga på en filt mitt på golvet och sova en stund när vi kommit hem.
Har börjat pyssla lite i det blivande sovrummet. Efter ett litet gräl satte magnus upp garderoben i rent ursinne skulle jag tro. :) Jag var säker på att han satt den upp och ner men jag blev överbevisad. Idag har vi provsågat den första regeln och spikat fast mot väggen. Ska försöka hinna med att göra några imorrn medan bobo är på dagis.
Annars är det nog som vanligt. Har fått ett par jobbdagar, eller kvällar rättare sagt. Inte så ofta det är kvällspass och det blir första gången för mig. Mitt största bekymmer blir nog hur jag ska orka hålla mig vaken tills 22...Jag skulle gärna gå och lägga mig klockan fem varje eftermiddag. Skumma tider man skaffar sig. Men nu ska jag strax lägga mig hos min snorige/hostige gosse. Inatt hostade han i en timme och kunde inte somna. Jag var lagom glad då...men jag har inte förlorat min medkänsla om ni tror det :)
På lördag ska jag på födelsedagskalas till en av tjejerna, måste fixa en present...Och på fm samma dag blir det nog kaffe in the northern ny. Och mormor fyller år på söndag. Ännu en present att fixa. Puhhh.
Men nu. Sova och drömma
natti

No comments: